Castrol MAGNATEC 0W-20 GSX/DSX – lepsza ochrona silników Stellantis

Nowy olej Castrol MAGNATEC 0W-20 dla pojazdów Stellantis Castrol

Castrol wprowadził na rynek MAGNATEC 0W-20 GSX/DSX, olej o niskiej lepkości, opracowany specjalnie pod kątem wysokich standardów ochrony przed zużyciem silników montowanych w szerokiej gamie pojazdów Grupy Stellantis*.

Nowa formulacja MAGNATEC jest pierwszą, która spełnia specyfikacje Fiat 9.55535-GSX oraz Fiat 9.55535-DSX, które obejmują silniki benzynowewysokoprężne Euro 6. Nowy produkt zgodny jest także ze specyfikacjami C5 i C6 Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA). 

Ten najnowszy produkt w asortymencie MAGNATEC jest obecnie dostępny dla serwisów w dużych opakowaniach o pojemności 208 i 60 litrów oraz w mniejszych o pojemności 5 i 1 litra.

Castrol MAGNATEC 0W-20 GSX/DSX może być stosowany w pojazdach wymagających specyfikacji Fiat 9.55535 DSX lub GSX, np. z silnikami MultiJet AdBlue 1.6 i 2.0 montowanymi w Fiatach 500L, 500X, Tipo i Doblo, a także w Jeepach Compass i Renegade. Produkt nadaje się również do silników 1.6 JTDm, 2.0 JTDm i 2.2 JTD montowanych w modelach Alfa Romeo Giulietta, Giulia oraz Stelvio, gdzie wymagana jest specyfikacja Fiat 9.55535 DSX.

Castrol MAGNATEC opracowano, aby sprostać wyjątkowym wymaganiom nowoczesnej jazdy. Do największego zużycia silnika — sięgającego aż 75% — dochodzi na początku jazdy, a dalsze zużycie następuje, gdy samochody przyspieszają, zwalniają i pracują na biegu jałowym podczas jazdy w mieście**.  

Castrol MAGNATEC, przywierając jak magnes do kluczowych części silnika i wiążąc się z nimi, zapewnia o 50% lepszą ochronę przed zużyciem silnika***. Pomaga to chronić przed uszkodzeniem i zużyciem najważniejsze elementy silnika — układ i łańcuch rozrządu, tłoki oraz łożyska. 

Więcej informacji o Castrol MAGNATEC można znaleźć na stronie: www.castrol.pl

* Aby ustalić odpowiednie specyfikacje środka smarnego, należy zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu. 
** Testowano za pomocą zgodnego ze standardami branżowymi testu zużycia Sequence IVA mierzącego zdolność oleju w skrzyni korbowej do ograniczania zużycia krzywek wałka rozrządu. Ta metoda testowa ma na celu symulację wydłużonej pracy silnika pojazdu na biegu jałowym (ASTM D6891-23 – Standardowa metoda testowa do oceny olejów silnikowych w silnikach samochodowych z zapłonem iskrowym Sequence IVA)
*** Test zużycia w badaniu zgodności ze standardami przemysłowymi w porównaniu z odpowiednią branżową wartością graniczną. 

Źródło: Castrol

Tagi artykułu

autoExpert 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę