Carvago rozszerza Blacklist 2025: 24 tysiące problematycznych pojazdów wycofanych z oferty

Od diesli Hyundai po elektryczne Porsche Taycan Carvago

Carvago, największa europejska platforma online do zakupu samochodów używanych, po raz pierwszy w 2025 roku aktualizuje swoją Blacklistę. Z oferty zniknęło kolejne 24 756 pojazdów uznanych za szczególnie ryzykowne. Lista powstaje na podstawie wyników inspekcji CarAudit, zgłoszeń reklamacyjnych oraz wiedzy ekspertów Carvago.

Dlaczego mechanicy powinni zwrócić uwagę na Blacklist Carvago?

Blacklist identyfikuje modele z wadami konstrukcyjnymi, które mogą generować kosztowne naprawy nawet po szczegółowej kontroli przedsprzedażowej. To cenna wskazówka dla warsztatów dotycząca konstrukcji wymagających szczególnej uwagi podczas diagnostyki.

Carvago Blacklist to element naszego zobowiązania do dostarczania klientom wyłącznie sprawdzonych pojazdów, które będą im służyć i dawać radość jeszcze długo po wygaśnięciu naszej gwarancji, którą oferujemy na samochody używane. Dodanie każdego kolejnego modelu na Blacklist jest oczywiście dokładnie rozważane, ponieważ zmniejszamy w ten sposób ofertę i ograniczamy wybór klientów. Jesteśmy jednak przekonani, że w niektórych przypadkach warto to zrobić. Nasza szczegółowa inspekcja CarAudit weryfikuje stan pojazdu w momencie sprzedaży, ale problematyczny model z wadą konstrukcyjną może zaskoczyć klienta drogą naprawą w przyszłości – wyjaśnia Dariusz Piwinski, Country Manager Carvago Polska.

Najciekawsze nowe pozycje w Blackliście Carvago

Audi e-tron (do 2021)

Elektryczny SUV trafił na Blacklist głównie z powodu powtarzających się i trudnych do usunięcia awarii silników elektrycznych. Akumulator trakcyjny był przedmiotem kilku akcji serwisowych.

BMW 330e F30

W hybrydzie plug-in poprzedniej generacji BMW serii 3 łożyska silnika elektrycznego mają ograniczoną żywotność. Co istotne dla warsztatów - jako część zamienna dostępna jest wyłącznie cała skrzynia biegów, z którą silnik jest zintegrowany. Problem dotyczy również BMW 530e G30.

Ford Focus III 1.5 EcoBoost

Silniki benzynowe EcoBoost łączące bezpośredni wtrysk paliwa z turbodoładowaniem wykazują szereg poważnych usterek. Dotyczy to czterocylindrowego silnika z rodziny Sigma. Ten sam silnik występuje w modelach: Ford C-Max, Ford Kuga, Ford Mondeo i Landwind X7.

Hyundai Tucson 1.6 CRDi mHEV

Oprócz typowych usterek układu emisji spalin w silnikach Diesla Hyundai/Kia z rodziny U, wersja mild-hybrid wprowadza dodatkowy problem – źle zaprojektowany mechanizm napinający. Awaria rolki napinacza może doprowadzić do mechanicznego zniszczenia silnika. Występuje również szybkie zapychanie filtra DPF.

Jaguar I-Pace (do 2020)

Chemia akumulatorów LG wiąże się z wieloma zagrożeniami, w tym ryzykiem samozapłonu pojazdu nawet po kilku godzinach postoju. Problem dotyczy głównie wybranych serii produkcyjnych.

Opel Ampera I generacji

Europejski odpowiednik Chevroleta Volta był pionierską hybrydą typu plug-in z silnikiem spalinowym działającym wyłącznie jako generator prądu (tzw. „range extender”). Dla warsztatów istotne jest, że po latach eksploatacji najczęściej zawodzą łożyska silników elektrycznych, a pojemność baterii spada do ułamka pierwotnej wartości. Warto zwrócić uwagę na ten model, gdyż koncepcja „range extender” wraca obecnie do łask w nowych konstrukcjach.

Porsche Taycan (do 2024)

Pomimo prestiżu marki, model ten cierpi z powodu ryzyka zwarcia w akumulatorze, mogącego prowadzić do pożaru. Główna przyczyna jest podobna jak w Jaguarze I-Pace – chemia ogniw workowych LG. Problem dotyczy również Audi e-tron GT. Trwałe rozwiązanie przyniósł dopiero zmodernizowany model od marca 2024 roku.

Range Rover Evoque TD4 (do 2019)

Silniki 2.0 Ingenium cierpią na przedwczesne zużycie plastikowych prowadnic łańcucha rozrządu, awarie turbosprężarek i rozcieńczanie oleju paliwem. Występuje również zapychanie filtra DPF i przedwczesne zużycie cylindrów. Ten sam silnik montowano w modelach Jaguar E-Pace, F-Pace, XE, XF oraz Land Rover Discovery, Discovery Sport, Range Rover Sport i Velar.

Volvo V60 T4 (do 2014)

Mało znany fakt: silnik Ford 1.6 EcoBoost był montowany w wielu modelach Volvo z lat 2010-2016. Typowe problemy to pękanie głowic, nadmierne osadzanie nagaru, przegrzewanie i przedostawanie się płynu chłodniczego do cylindrów.

Dlaczego to ważne dla warsztatów?

Informacje z Blacklisty Carvago to dla mechaników i diagnostów cenna wskazówka dotycząca modeli wymagających szczególnej uwagi. Pozwala na lepsze przygotowanie do obsługi tych pojazdów, właściwe doradzanie klientom oraz planowanie zaopatrzenia warsztatu w odpowiednie części zamienne.

Aktualna analiza ofert na europejskich portalach ogłoszeniowych wskazuje, że dostępnych jest ponad 445 tysięcy aut z problemami konstrukcyjnymi ujętymi w Blackliście.

Dla warsztatów oznacza to potencjalny wzrost liczby napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych tych modeli w najbliższych latach.

Źródło: Carvago

Tagi artykułu

autoExpert 06 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę