BMW i Valeo zawierają strategiczne partnerstwo

BMW Group i Valeo intensyfikują wieloletnie partnerstwo BMW

BMW Group i Valeo intensyfikują swoje wieloletnie partnerstwo poprzez nową kooperację. Po ogłoszeniu szerokiej współpracy nad kontrolerami domeny ADAS, czujnikami i oprogramowaniem do parkowania i manewrowania dla nadchodzącej generacji platform BMW „Nowej Klasy”1, BMW Group i Valeo ogłosiły teraz współpracę również nad rozwojem w pełni zautomatyzowanych technologii parkowania do poziomu 42.
 

W styczniu obie firmy podpisały umowę o strategicznej współpracy skupiającej się na wspólnym rozwoju funkcji parkowania nowej generacji. System wspomagający kierowcę zapewni klientom wygodne i przyjazne dla użytkownika parkowanie na prywatnych posesjach i publicznych parkingach. Funkcje, które w całości będą opierać się na technologiach i czujnikach zintegrowanych z pojazdem, sięgają od wspomagania w manewrowaniu (Automated Manoeuvre Assistance) po zautomatyzowane parkowanie na poziomie 4 (Automated Valet Parking). Wspólnie opracowywane są również usługi oparte na infrastrukturze, które mają zapewnić klientom w pełni zautomatyzowane parkowanie i ładowanie na odpowiednio wyposażonych parkingach publicznych i wielopoziomowych.

Funkcje oprogramowania bazują na obecnym pakiecie oprogramowania do automatycznego parkowania, który został wprowadzony wraz z BMW iX w 2021 roku. W kolejnej generacji oprogramowanie zostanie rozszerzone, aby umożliwić wykonywanie na potężnej platformie obliczeniowej wspólnie opracowanych algorytmów.

Ten wspólny rozwój jest ważnym kamieniem milowym dla BMW Group w odniesieniu do naszej nowej generacji rozwiązań zautomatyzowanej jazdy i parkowania. Dzięki skalowalnym funkcjom parkowania L4 umacniamy naszą wiodącą pozycję w tej dziedzinie. Aby opracować funkcje, które zadowolą naszych klientów, potrzebujemy najnowocześniejszego oprogramowania i rozwiązań sprzętowych we wszystkich częściach cyfrowego łańcucha wartości, a także potężnego ekosystemu danych dla floty pojazdów. BMW Group z przyjemnością rozszerza wieloletnie partnerstwo z Valeo poprzez tę strategiczną współpracę. Naszym celem jest zapewnienie klientom doskonałych wrażeń z jazdy i parkowania — mówi Nicolai Martin, szef działu Driving Experience w BMW Group.

Jesteśmy dumni z długofalowej współpracy pomiędzy BMW Group a Valeo. Wspólne opracowanie i dostarczenie rozwiązań w zakresie automatycznego parkowania umożliwi w pojazdach BMW nowej generacji działanie bez kierowcy na poziomie 4 — mówi Marc Vrecko, prezes jednostki biznesowej Comfort and Driving Assistance Systems w Valeo. — Dzięki współpracy, która bazuje na wprowadzonych już na rynek komponentach stosu, możemy wykorzystać nasze doświadczenie i technologie, np. w obszarze zaawansowanych algorytmów wizji komputerowej opartych na sztucznej inteligencji, i rozszerzyć nasze portfolio o funkcje L4, a także usługi w chmurze. Inni producenci samochodów będą mieli możliwość dołączenia do tej platformy, a BMW po raz kolejny wyznaczy standard najbardziej intuicyjnej i wygodnej obsługi, jakiej nasi klienci mają prawo oczekiwać.

Co to jest Automated Valet Parking?

Usługa parkowania bez kierowcy Automated Valet Parking (AVP) oferuje kierowcom i pasażerom w pełni zautomatyzowane parkowanie. Kierowca opuszcza samochód w strefie wysiadania. Pojazd przejmuje wtedy samodzielnie takie zadania, jak wyszukiwanie miejsca parkingowego oraz niezbędne manewry parkowania i wyparkowywania. Pojazd może również autonomicznie przejechać z powrotem do strefy wsiadania, gdzie kierowca ponownie przejmie prowadzenie.

W celu optymalnego wykorzystania czasu parkowania można zapewnić dodatkowe usługi, takie jak w pełni zautomatyzowane ładowanie czy mycie samochodu. Takie funkcje oferują klientom realne korzyści w zakresie wygody i bezpieczeństwa. Zgodnie z projektem przyszłej normy ISO automatyczne rozwiązania parkowania typu Valet Parking będą podzielone na dwie kategorie: systemy typu 1 i typu 2. W systemach typu 1 wymagane technologie (w tym wszystkie czujniki, jednostki obliczeniowe i algorytmy) działają w samochodzie. W systemach typu 2 wymagane systemy (w tym czujniki i system zarządzania AVP) są zintegrowane w odpowiedniej infrastrukturze, na przykład na parkingach, a pojazd jest sterowany przez tę infrastrukturę.

Partnerstwo obsługuje oba systemy AVP – typu 1 i typu 2. Ich celem jest opracowanie najnowocześniejszych rozwiązań, które zgodnie z wymaganiami rynku i klientów zapewnią funkcje parkowania nowej generacji aż do poziomu 4.

1 „Nowa klasa”: modułowa platforma kolejnej generacji dla pojazdów BMW.
2 Poziom 4.: w pełni zautomatyzowana jazda i parkowanie bez konieczności nadzorowania przez kierowcę.

Źródło: BMW

Tagi artykułu

autoExpert 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę