Bezmiedziowe klocki hamulcowe Ferodo Eco-Friction wybrane przez Audi

Federal-Mogul Motorparts poinformował o wprowadzeniu klocków hamulcowych Ferodo® Eco-Friction® na pierwszy montaż nowego Audi A4. Tym samym Audi jest kolejnym producentem pojazdów, który stosuje w układzie hamulcowym przyjazną dla środowiska technologię Ferodo. Dotychczas, klocki Eco-Friction były fabrycznie montowane w najnowszej generacji Mercedesa Klasy C.
Przyjazna dla środowiska i stosowana na pierwszy montaż technologia Ferodo znajdzie szerokie zastosowanie również na rynku wtórnym. Oferta nisko i bezmiedziowych klocków hamulcowych Eco-Friction pokryje 90% europejskiego parku samochodowego, zaś od 2016 roku odsetek ten wzrośnie do 95% - twierdzi producent.
Jak uważa Federal-Mogul, zalety produktów Ferodo Eco-Friction nie kończą się na ograniczaniu wpływu motoryzacji na środowisko, poprzez niższy udział miedzi i innych metali ciężkich oraz mniejsze pylenie. Najnowsze testy klocków Eco-Friction potwierdziły także wyraźny wzrost skuteczności hamowania w porównaniu z tradycyjnymi produktami zawierającymi miedź. W przypadku Volkswagena Golfa Mk6, wyposażonego w klocki hamulcowe Eco-Friction, droga hamowania z prędkości 100km/h skróciła się o 10%.
Federal-Mogul poświęcił na badania i prace rozwojowe 5 lat. W tym czasie zespół ponad 150 inżynierów przeprowadził testy ponad 1500 materiałów w poszukiwaniu substytutu miedzi w produktach hamulcowych Eco-Friction. Wprowadzając nową technologię na rynek wtórny, Federal-Mogul oferuje wsparcie techniczne warsztatom oraz dystrybutorom. Teraz z zalet produktów o ograniczonym wpływie na środowisko skorzysta jeszcze więcej kierowców.
Źródło: Federal-Mogul