BASF wyróżniony tytułem najlepszego dostawcy

27.8.2014
Reklama
Reklama

Po raz kolejny spółka PSA Peugeot Citroën przyznała nagrody swoim najlepszym dostawcom. Dział BASF Coatings otrzymał nagrodę za swój katodowy lakier elektroforetyczny – CathoGuard® 800.

Lakier ten chroni karoserię pojazdu przed korozją. Szczególną korzyścią, jaką jego wykorzystanie przynosi PSA, jest możliwość uzyskania oszczędności kosztów.

Reklama

Przyznanie tej nagrody przez francuskiego producenta samochodów to ukłon nie tylko w stronę CathoGuard 800, lecz także gest uznania dla zaangażowania BASF. „Jako główny dostawca PSA bardzo cieszymy się i jesteśmy dumni z powodu otrzymania tej nagrody. Stanowi ona dowód uznania dla możliwości BASF w zakresie tworzenia innowacyjnych produktów wysokiej jakości, które umożliwiają uzyskanie oszczędności i są dostępne na całym świecie. Ponadto nagroda ta jest potwierdzeniem bliskich relacji partnerskich, które łączą BASF i PSA” – mówi Laurent Vaucenat, Globalny menedżer ds. obsługi klienta odpowiedzialny za współpracę ze spółkami Renault/Nissan i PSA w BASF. Dział BASF Coatings otrzymał już tytuł głównego dostawcy PSA w 2012 r.

Katodowy lakier elektroforetyczny stanowi pierwszą warstwę systemu powłokowego. Istnieje ogromne zapotrzebowanie na CathoGuard 800, który stanowi alternatywę dla konwencjonalnych lakierów elektroforetycznych często zawierających cynę. Ponadto CathoGuard 800 charakteryzuje się niską zawartością rozpuszczalników i dzięki wysokiej wydajności gwarantuje oszczędności materiałowe. Co więcej, technologia ta jest idealna dla zintegrowanych procesów lakierniczych, w których rezygnuje się z powłoki gruntowej.

Oszczędności, ale nie kosztem jakości

Reklama

Grupa PSA korzysta z tej innowacyjnej technologii przy produkcji 500 000 pojazdów rocznie. W ostatnich latach także wielu innych producentów samochodów wzbogaciło swoje globalne procesy operacyjne o wykorzystanie CathoGuard 800.

Grupa PSA miała szereg powodów, by wprowadzić produkt BASF. „Stosując CathoGuard 800 jako powłokę katodową, mogliśmy zaoszczędzić ponad 10% materiałów i energii” – mówi Frederic Delbecque, menedżer ds. obsługi PSA w BASF. „Dzięki jednolitemu systemowi nakładania powłoki antykorozyjnej oraz jej wysokiej jakości nie ma potrzeby nanoszenia poprawek, a to znacznie przyspiesza proces produkcji. Idealnie gładka powierzchnia spełnia wymagania naszych klientów w sektorze motoryzacyjnym”.

Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie internetowej www.basf-coatings.com.

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama