Audi RS 6 Avant performance – szczegóły, osiągi, wyposażenie

Audi RS 6 Avant performance – szczegóły, osiągi, wyposażenie Audi

Mocniejsze i szybsze niż którekolwiek z wcześniejszych RS 6. Nowe Audi RS 6 Avant performance jest pełne dodatkowych elementów wyostrzających jego wygląd i zapewniających bardziej emocjonujące wrażenia z jazdy. Potężny czterolitrowy silnik V8 biturbo TFSI ma teraz moc 463 kW (630 KM) i maksymalny moment obrotowy 850 Nm.

  • Wzrost mocy o 30 KM i zwiększenie momentu obrotowego o 50 Nm zapewniają szybszy sprint: od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy;
  • Matowe elementy nadwozia i niebieskie akcenty we wnętrzu podkreślają ekskluzywny charakter modeli serii performance;
  • Bardziej precyzyjne prowadzenie dzięki zoptymalizowanemu, samoblokującemu międzyosiowemu mechanizmowi różnicowemu, nowym, lekkim, 22-calowym kołom i wysokiej klasy oponom.

Dla Audi „performance” oznacza więcej mocy

Większe turbosprężarki i wzrost ciśnienia doładowania z 2,4 do 2,6 bara w czterolitrowym silniku V8 biturbo TFSI w modelu RS 6 Avant performance pozwoliły na zwiększenie mocy silnika o 30 KM i wzrost momentu obrotowego o 50 Nm w porównaniu z wersją podstawową. Oznacza to wzrost mocy całkowitej z 441 kW (600 KM) do 463 kW (630 KM) i maksymalnego momentu obrotowego z 800 do 850 Nm. Performance przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, czyli o 0,2 sekundy szybciej niż wersja bazowa RS 6.

Zmniejszona izolacja pomiędzy komorą silnika a wnętrzem i w tyle pojazdu ma zagwarantować, że RS 6 Avant performance zachwyci klientów wyższym poziomem doznań dźwiękowych oraz uszczuplić auto o osiem kilogramów. Całkowita masa własna modelu RS 6 Avant performance wynosi 2090 kg.

Audi_RS6_Avant_performance_tyl Audi

Nowy samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy

Moc silnika 4.0 TFSI przekazywana jest do stałego napędu na wszystkie koła quattro przez standardową, ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów tiptronic z krótszymi czasami zmiany biegów.

Mechaniczny międzyosiowy mechanizm różnicowy rozdziela moc silnika w stosunku 40:60 z przewagą osi tylnej, a w przypadku wystąpienia poślizgu, wyższy moment obrotowy przekazywany jest automatycznie na oś o lepszej przyczepności – do 70% może przepływać na oś przednią i do 85% – na oś tylną.

Samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy jest lżejszy i bardziej kompaktowy, co poprawia dynamikę jazdy, a także wpływa na zauważalnie precyzyjniejsze pokonywanie zakrętów, co zmniejsza podsterowność na granicy przyczepności. Dodatkowym ulepszeniem jest bardziej precyzyjna reakcja układu kierowniczego, dzięki czemu pasażerowie zyskują wrażenie zwinniejszej jazdy.

Audi_RS6_Avant_performance_silnik Audi

22-calowe koła z oponami o wysokich osiągach

Nowe Audi RS 6 Avant performance zjeżdża z taśmy produkcyjnej wyposażone standardowo w 21-calowe obręcze kół z odlewanego aluminium w stylistyce 10-ramiennych turbin i w opony o rozmiarze 275/35. Opcjonalnie, obok 22-calowych odlewanych felg aluminiowych, dostępne są również 22-calowe lekkie felgi o jeszcze bardziej sportowym wyglądzie – w polerowanej lśniącej metalicznej czerni, matowej szarości, matowej czerni lub matowym neodymowym złocie.

Inspirowana sportami motorowymi przewiewna konstrukcja szprych 5-Y wspomaga chłodzenie hamulców, a lżejsze obręcze są wytwarzane w zaawansowanym technologicznie procesie kucia i frezowania. Nowa lekka felga jest o około pięć kilogramów lżejsza niż 22-calowa felga aluminiowa w obecnym RS 6 Avant – redukcja masy nieresorowanej o 20 kg poprawia reakcję przepustnicy.

Audi_RS6_Avant_performance_felgi Audi

Nowe opony Continental „Sport Contact 7” 285/30 na nowych lekkich kołach odgrywają kluczową rolę w zmniejszaniu masy. Opony zapewniają lepszą przyczepność zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni oraz zmniejszają podsterowność podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością, zapewniając bardziej precyzyjne prowadzenie w całym zakresie prędkości. Ponadto dzięki nowym kołom podczas hamowania od 100 do 0 km/h droga hamowania skraca się nawet o dwa metry.

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pozwala kierowcy kontrolować charakter pojazdu. Dostępnych jest sześć profili: efficiency, comfort, auto, dynamic, a także dwa tryby RS1 i RS2, które można konfigurować samodzielnie.

Każdy z trybów jazdy modelu performance oferuje unikalne doznania. Na przykład tryb żeglowania aktywuje się teraz automatycznie tylko w profilu efficiency, co oznacza, że w pełnym zakresie prędkości do 160 km/h, po zdjęciu nogi z gazu wyłącza silnik spalinowy, a jazda odbywa się wtedy bez zużycia paliwa i oporu silnika.

Dodatkowo precyzyjne dostrojenie oprogramowania jednostki sterującej silnika gwarantuje jeszcze bardziej precyzyjne zmiany obciążenia w trybie S, gdy aktywny jest tryb dynamic lub tryb jazdy S, co dodatkowo zwiększa emocje z jazdy. Zaktualizowane oprogramowanie jednostki sterującej skrzynią biegów zapewnia krótsze czasy zmiany biegów i zauważalnie większy kontrast między różnymi trybami jazdy.

Pakiet RS Dynamic w standardzie

Pakiet RS Dynamic jest elementem standardowego wyposażenia modelu RS 6 performance. W jego skład wchodzą:

  • Podniesienie prędkości maksymalnej do 280 km/h;
  • Dynamiczny układ czterech kół skrętnych (aktualizacja oprogramowania RS pomaga kierowcy, aktywnie korygując sterowanie osią przednią i tylną);
  • Sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi.

Opcjonalnie dostępny jest również pakiet RS Dynamic plus, który oprócz wszystkich zalet pakietu RS Dynamic, podnosi również prędkość maksymalną do 305 km/h i obejmuje ceramiczny układ hamulcowy RS.

Nowe funkcje wnętrza

We wnętrzu gama znanych pakietów stylistycznych RS w kolorze szarym i czerwonym została poszerzona o kolor niebieski. Gałka dźwigni zmiany biegów oraz boki konsoli środkowej są wykonane z mikrofibry Dinamica, która składa się w około 45 procentach z przetworzonych włókien PET, a sportowe fotele pokryto wysokiej jakości skórzaną tapicerką Valcona perforowaną szwami o strukturze plastra miodu z kontrastującymi przeszyciami w kolorze niebieskim Mercato. Kolejną charakterystyczną cechą modelu jest dioda LED w przednich drzwiach, która po otwarciu drzwi na podłożu obok samochodu wyświetla napis „RS performance”.

Audi_RS6_Avant_performance_podswietlany_napis Audi

Wyświetlacze standardowego 12,3-calowego kokpitu cyfrowego Audi virtual cockpit plus oferują nowe funkcje, w tym wskaźnik zmiany biegów w trybie manualnej skrzyni biegów, który zmienia kolor od zielonego, przez żółty do czerwonego, migając na obrotomierzu w sposób identyczny, jak w sportach motorowych, tak by wskazać optymalny czas na zmianę biegów. Ponadto funkcja Launch Control, sygnalizując za pomocą nowych ikon najlepszy moment przyspieszenia podczas ruszania, pozwala w pełni wykorzystać potencjał RS 6 Avant performance.

Audi_RS6_Avant_performance_wnetrze Audi

Źródło: Audi

Tagi artykułu

autoEXPERT 12 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę