Amortyzatory na ekstremalnym poziomie

Mianem superauta określane są samochody o zaawansowanej technicznie konstrukcji i ekstremalnych osiągach. Ich analogią w ofercie amortyzatorów i sprężyn BILSTEIN jest seria Clubsport.
Seria Clubsport wywodzi się z doświadczenia na torach wyścigowych firmy BILSTEIN. Tworzy ją kompletny zestaw - jednorurowe amortyzatory gazowe, sprężyny i niezbędne mocowania - który umożliwia wybór aż 100 różnych ustawień. Jest to możliwe dzięki rozdzieleniu fazy odbicia i dobicia oraz regulacji nastawów w 10-stopniowej skali, gdzie 1 oznacza miękki, a 10 twardy. Wszystkie zmiany dokonywane są manualnie, bez konieczności używania dodatkowych narzędzi, a przejście z jednego położenia w drugie potwierdzane jest charakterystycznym kliknięciem.
- W dużej mierze wyniki osiągnięte na torze zależą od strategii przyjętej przez techników i mechaników zespołów wyścigowych. Jednym z istotnych elementów jest właściwe dobranie ustawień zawieszenia wedle warunków panujących na torze - mówi Andrzej Chmielewski, doradca techniczny IHR - Zestaw BILSTEIN Clubsport pozwala na szybką i różnorodną zmianę charakterystyki zawieszenia, w tym regulację pochylenia kół. Wszystkie elementy wykonane zostały z najwyższej jakości materiałów odpornych na ekstremalne prędkości i przeciążenia.
Zestaw Clubsport posiada certyfikat TUV i jest zgodnie z przepisami prawa dopuszczony do użytku w warunkach drogowych. Można go montować m.in. w sportowych wersjach Audi TT, S3 czy R8, MINI Cooperze, Porsche 911, a także w Skodzie Octavii RS, Volkswagenie Golfie GTI oraz Scirocco w wersji R. Clubsport stanowi również doskonałą bazę wyjściową do dalszej modyfikacji samochodu pod kątem wyścigów.
Źródło: Bilstein