Aktualizacja 42.0.0 oprogramowania IDC5 TRUCK

TEXA
9.8.2017

TEXA Poland informuje o aktualizacji TRUCK 42, obejmującej szereg dodatkowych funkcji diagnostycznych oraz poszerzenie bazy danych z zakresu pojazdów ciężarowych.

Aktualizacja oprogramowania IDC5 TRUCK 42 zawiera zbiór nowości diagnostycznych w zakresie pojazdów dostawczych, ciężarowych, naczep, przyczep oraz autobusów. Jeszcze bardziej kompletne i wydajne oprogramowanie, umożliwia mechanikom, przeprowadzanie zaawansowanych napraw w szerokiej gamie pojazdów, należących do najpopularniejszych producentów na rynku motoryzacyjnym, takich jak: MAN, MERCEDES-BENZ, IVECO, RENAULT, DAF, CITROËN/ PEUGEOT, WABCO, CUMMINS i wiele więcej.

Oprogramowanie IDC5 TRUCK od pewnego czasu oferuje możliwość wykonania kalibracji systemu ADAS; począwszy od aktualizacji TRUCK 42, pozwala na wykonanie kalibracji kamery i radaru za pomocą najnowszego zestawu ADAS TRUCK Kit firmy TEXA, dla marek takich jak VOLVO TRUCK, MAN, RENAULT TRUCK, SCANIA wymagających zew. systemu wsparcia. Jeszcze bardziej zaawansowane oprogramowanie IDC5 pozwala na wykonanie procedur kalibracji, udostępniając szczegółowe instrukcje (biuletyny techniczne) do wykonania wszystkich operacji, które wymagają użycia specjalnych paneli kalibracyjnych.

Nowe funkcje oprogramowania
Optymalizacja wyświetlania parametrów

Począwszy od wersji 42 TRUCK, sekcja oprogramowania dedykowana wyświetlaniu i sprawdzaniu parametrów pojazdu, została udoskonalona, pozwalając na wyświetlenie dwa razy więcej parametrów niż w poprzednich wersjach. Co więcej, po umieszczeniu kursowa w interesującym nas miejscu wykresu, pokazywana jest dokładna wartość kontrolowanego parametru. Nowa funkcja wyświetlania parametrów pozwala mechanikowi na analizę kilku parametrów jednocześnie.

Udoskonalona funkcja Troubleshooting (Rozwiązane Problemy)
Kolejną bardzo pomocną funkcją dostępną od aktualizacji TRUCK 42 jest optymalizacja wyszukiwania usterki, teraz jeszcze bardziej dokładna i skuteczna niż kiedykolwiek. Do oprogramowania IDC5 dodane zostały również nowe karty techniczne dla Volvo Euro 6, Scania i Mitsubishi Fuso. Wszystkie te funkcje pomogą mechanikom w rozwiązywaniu problemów, znacznie redukując czas pobytu pojazdu w warsztacie.

Biuletyn informacyjny oraz film dotyczący aktualizacji TRUCK 42 dostępne są na stronie https://www.texapoland.pl/news/wersje-oprogramowan/2017-07-19/aktualizacja-oprogramowania-idc5-truck-42-0-0
Na platformie internetowej TEXA możliwe jest sprawdzenie pokrycia diagnostycznego poszczególnych środowisk oprogramowania IDC5: http://www.texapoland.pl/pokrycie-diagnostyczne

Nowe funkcje diagnostyczne
Udoskonalenia dostępne od wersji IDC5 TRUCK 42:

Rynek Europejski - Azjatycki - Południowoamerykański
MAN:
- Opracowano regulacje specjalne, w tym regenerację statyczną i zerowanie wymiany filtra cząstek stałych w układzie wtryskowym dla modeli Euro6.
- Opracowano nowy system przekładni automatycznej Opticruise dla modeli TG-X Euro6.
- Opracowano nowy system przekładni automatycznej ZF Traxon.
- Opracowano nowe warianty automatycznego układu A/C.
- Opracowano nowe warianty w systemie zarządzania komputera pokładowego.
- Opracowano nowe warianty w systemie zestawu wskaźników.
MERCEDES-BENZ:
- Opracowano kasowanie błędów bezpieczeństwa dla jednostek sterujących Knorr EBS oraz Wabco EBS w modelach Actros MPIV.
- Zaktualizowano obsługę układu wtryskowego w Mercedes Actros MPII/MPIII na dodatkowe rynki europejskie.
- Opracowano nowe warianty w systemie zestawu wskaźników dla modelu V-Class - 447.
- Opracowano aktywacje i regulacje w układzie wtryskowym CR41R dla modelu V-Class 447.
IVECO:
- Dodano kalibrację pedału gazu dla układu wtryskowego MS6.2 w Stralis Euro3.
- Opracowano testy silnika w układzie wtryskowym dla Daily 2014.
- Zaktualizowano systemy modułu drzwi dla modelu Stralis EEV;
- Zoptymalizowano procedurę wymiany komputera pokładowego dla Stralis Euro 3 oraz Stralis Euro 5/EVV.
- Dodano nowy model Stralis M.Y. 2016 Euro 6.
VOLVO TRUCK:
- Opracowano statyczną kalibrację kamery, zarówno przy wykorzystaniu TEXA ADAS TRUCK KIT jak również panelu dostarczonego przez producenta pojazdu.
- Opracowano nowe parametry i aktywacje dla nowego systemu przekładni dwusprzęgłowej.
- Opracowano nowy system sterowania przednią osią (FAS) i powiązaną z nim kalibrację dla modeli FH i FM Euro6.
- Opracowano nowe parametry dla systemów multimedialnych (SEM) dla modelu FH Euro6.

- Opracowano nową regulację aktywnego sterowania tylnej osi skrętnej w następujących modelach: FH (4) (M.Y. 2013), FH 16 (4) (M.Y. 2013), FM (4) (M.Y. 2013), FMX (4) (M.Y. 2013).
RENAULT:
- Opracowano statyczną kalibrację kamery, zarówno przy wykorzystaniu TEXA ADAS TRUCK KIT lub panelu dostarczonego przez producenta pojazdu.
- Dodano nowy wariant ukł. wtryskowego EDC16C36 dla Trafic II.
- Opracowano nową regulację aktywnego sterowania tylnej osi skrętnej w następujących modelach: C Series Euro 6, T Series Euro 6, K Series Euro 6.
DAF:
- Opracowano nowe warianty systemu regulacji pojazdu w silniku VIC3.
- Zoptymalizowano procedurę wymiany siłownika VTG turbosprężarki dla wersji silnika Euro6 C.
CITROËN/ PEUGEOT:
- Dodano regulację po wymianie czujnika ciśnienia na szynie oraz po wymianie wtryskiwaczy w układzie wtryskowym EDC16C39.
- Modele UK Relay zostały zaktualizowane o silnik typu 2.0 BlueHDI Euro 6.
FIAT:
- Nowy system zarządzania wspomaganiem kierownicy.
- Zoptymalizowano układ wtryskowy dla Ducato Euro 6 o SCR.
- Zaktualizowano diagnostykę modelu pickupa Full Back.
WABCO:
- Opracowano nową aplikację pozwalając na modyfikację pliku konfiguracyjnego TEBS E ECU w prosty i bezpieczny sposób.
CUMMINS:
- Opracowano nowe parametry techniczne dla niektórych wariantów Core 1 z przeznaczeniem na Amerykę Płd.

Rynek Ameryki Płn
VOLVO:
- Nowa procedura do konfiguracji w ograniczniku prędkości.
PACCAR Engine:
- Opracowano procedurę wymiany siłownika VTG turbosprężarki dla nowych
wariantów 2017.
PETERBILT:
- Opracowano nowe funkcje dla systemu modułu kabiny.
MACK:
- Wprowadzono nowe parametry dla zarządzania systemem SCR w wersjach 2017.
- Udoskonalono regulacje poprzez dodanie jeszcze lepiej działających wykresów.
KENWORTH:
- Dodano nowe warianty w elektronicznym systemie sterowania kabiną CAB.
CATERPILLAR:
- Opracowano nowe testy sterowania ciśnieniem wtrysku.
GMC/ CHEVROLET:
- Nowy układ sterowania zawieszenia.
- Nowy system zestawu wskaźników.
- Nowy układ EBS.
- Nowy system komputera pokładowego.
- Nowy system skrzyni biegów.
- Dodano nowe funkcje dla układu wtryskowego Duramax 6.6L.
- Nowy system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji.
- Nowy system skrzyni biegów Duramax.
FREIGHTLINER
Opracowano dla nowej Cascadia 2017:
- System zarządzania drzwiami.
- Asystent pasa ruchu.
- System radarowy.
- System adaptacyjny.
- Układy HVAC: przód, tył, postój.
- Czujnik kąta skrętu.
- System kamer wielofunkcyjnych.
Wszystkie systemy kabiny i podwozia wyprodukowane przed 2017 r. zostały
zaktualizowane o:
- Nowe kody błędów.
- Nowe parametry.
- Nowe aktywacje.
- Nowe regulacje.
INTERNATIONAL:
- Silniki MaxxForce do roku 2017 opracowano lub zaktualizowano parametry oraz dodano lub zaktualizowano regulacje.
- Całkowicie opracowano silnik typu N13 SCR 2015.
- Całkowicie opracowano silnik typu N9/N10 SCR 2014.
ABS WABCO D/E:
- Dodano aktywację hamulca postojowego.
GMC/ CHEVROLET:
- Nowy układ sterowania zawieszeniem.
- Nowy system zestawu wskaźników.
- Nowy układ EBS.
- Nowy system komputera pokładowego.
- Nowy system skrzyni biegów.
- Nowy system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji.
- Dodano nowe funkcje dla układu wtryskowego Duramax 6.6L.
- Nowy system skrzyni biegów Duramax.
- Zaktualizowano diagnostykę modeli z silnikami Duramax przed i po roku 2005.
DODGE RAM:
- Opracowano brakujące regulacje i aktywacje w układzie wtryskowym Cummins dla produkcji RAM do roku 2017.
MERCEDES/FREIGHTLINER Sprinter:
- Dodano brakujące aktywacje, dodano regulację zerowania parametru dla jednostki sterującej CDI43.
MERCEDES-BENZ Matrix:
- Dodano nowe warianty w systemie zestawu wskaźników.
- Dodano aktywacje i regulacje w układzie wtryskowym CR41R.
TATA DAEWOO:
Istniejące modele zaktualizowano o rodzaje silników Euro 6 i dodano nowe modele:
- AWD.
- Mikser.
- Special Purpose.

Schematy elektryczne
Bendix
- EC-80 ABS
Daf
- CF MY2006:
Automatyczna skrzynia biegów ZF AStronic 12AS, 16AS, LITE
- LF MY2006:
Automatyczna skrzynia biegów ZF AStronic LITE
Iveco
- Stralis MY2013 Euro 6
Automatyczna skrzynia biegów ZF Eurotronic 2
Man
- TG-X MY2013 Euro 6:
Skrzynia automatyczna Scania Tipmatic SGC, ZF Tipmatic TraXon
- TG-S MY2013 Euro 6:
Skrzynia automatyczna Scania Tipmatic SGC, ZF Tipmatic TraXon
Rozszerzenie/korekta - powiązane z nowym modelem
- Autosan
Link od błędu do schematu elektrycznego:
ABS, automatyczna skrzynia, komputer pokładowy, EBS, ciśnienie w oponach, regulacja silnika pojazdu, autonomiczne ogrzewanie, system zbiornika ze sprężonym powietrzem, zawieszenie.

Karty Dashboard
- Dashboard dla pojazdów Volvo (M.Y. 2013).
- Układ modułu kabiny dla pojazdów Detroit.
- Dashboard dla skrzyni Detroit Multifunction Control oraz wewn. oświetlenia pojazdu.
- System skrzyni PowerShift 3 dla modeli Mercedes-Benz Actros MPIV.
- Układ skrzyni Traxon.
- Dashboard dla systemu siłownika sprzęgła.
- Układ skrzyni Opticruise.
- Dashboard dla systemu siłownika sprzęgła oraz siłownika biegu.
- Układ skrzyni Eaton Hybrid.
- Układ wtryskowy dla modeli DAF EU6.
- Układ wtryskowy dla modeli Kenworth EU6.
- System Nonox AdBlue dla modeli MAN EU6.
- Układ wtryskowy EDC17 oraz SCR (selektywna redukcja katalizatora) dla
pojazdów MAN EU6.
- Układ wtryskowy w silniku 6.0 i 6.4 Powerstroke dla pojazdów Ford F Series Super Duty.
- System skrzyni Ford Torqueshift dla pojazdów F Series Super Duty 6.0, 6.4 i 6.7 Powerstroke.
- Układ skrzyni GMC Sierra.
- Układ wtryskowy dla modeli GMC Sierra.

Źródło: Informacja prasowa TEXA Poland

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę