Niskie temperatury znacząco obniżają zdolności prądotwórcze akumulatora, co może prowadzić do trudności z uruchomieniem pojazdu. Według ostatnich danych Stowarzyszenia Samochodowego (ADAC) zły stan akumulatora jest przyczyną ponad 44,9% wszystkich awarii na drodze.
Jak dobrać akumulator, który będzie niezawodny i idealny do dobrze wyposażonego, nowoczesnego auta z mocnym silnikiem bez systemu Start-Stop i rekuperacji, które głównie funkcjonuje w cyklu miejskim?
Wymiana akumulatora trakcyjnego po drobnych kolizjach często okazuje się zbędna – choć specyfikacje niektórych producentów sugerują inaczej.
Exide Technologies wskazuje na zmieniającą się rolę akumulatora 12V, który będzie kluczowy w elektromobilnej przyszłości.
Stellantis i Ample podpisały wiążącą umowę partnerskiej współpracy w zakresie technologii ładowania akumulatorów samochodów elektrycznych (EV), umożliwiającej naładowanie do pełna akumulatora w mniej niż pięć minut.
W przypadku wymiany akumulatora konieczne jest zastosowanie w pojeździe akumulatora wykonanego w odpowiedniej technologii. W przeciwnym razie jego wydajność będzie ograniczona.
Co może się stać, gdy akumulator litowo-jonowy w nowoczesnym pojeździe z napędem elektrycznym lub hybrydowym przestanie działać?
Po widocznym spadku ruchu drogowego, na skutek ograniczeń wprowadzonych w związku z pandemią koronawirusa, życie codzienne właściwie wróciło już do normalności.
W ostatnim czasie wzrosła liczba aut z system Start&Stop. Zwiększa się więc zapotrzebowanie na akumulatory do samochodów wyposażonych w ten system. Wymiany takiego akumulatora nie może dokonać samodzielnie kierowca, lecz wykwalifikowany personel w warsztacie.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?