Firma Castrol wprowadziła na rynek TRANSMAX DUAL MULTIVEHICLE, nowy, w pełni syntetyczny olej przekładniowy przeznaczony specjalnie do przekładni dwusprzęgłowych (DCT/DSG) wyposażonych w mokre sprzęgła.
Najpopularniejsze skrzynie dwusprzęgłowe typu DQ 250 i DQ 200, które są stosowane w pojazdach koncernu Volkswagen, mimo wspólnej zasady działania (opartej na przenoszeniu momentu obrotowego w sposób ciągły) różnią się budową.
Firma BorgWarner opracowała pierwszy na świecie moduł podwójnego sprzęgła do zautomatyzowanych skrzyń biegów. DualTronic pomaga zapewnić oszczędność paliwa jak w przypadku skrzyń jednosprzęgłowych, a płynna zmiana biegów dorównuje najlepszym konwencjonalnym automatycznym skrzyniom biegów.
Niezauważalna i nieodczuwalna zmiana biegów, tak jak w automacie dobrej klasy, a przy tym brak zwiększonego zużycia paliwa, a nawet zmniejszone. To podstawowe cechy skrzyń dwusprzęgłowych.
Jaka jest różnica między skrzynią automatyczną i manualną? Jakie są korzyści ze stosowania poszczególnych rozwiązań? Czym jest i jak działa skrzynia biegów DSG? Jak dbać i konserwować DSG, dobierając odpowiedni olej?
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?