Sto lat po narodzinach pierwszego modelu „Super Sports” brytyjska marka Bentley powraca do legendarnej nazwy, wprowadzając najbardziej zorientowany na kierowcę model w historii Continental GT.
Prawie co 2. używany samochód z segmentu marek luksusowych w Polsce to Maserati, kolejne miejsca pod względem popularności zajmują Bentley, Ferrari, Lamborghini oraz Aston Martin, jak wynika z najnowszej analizy CARFAX.
Chińska marka samochodów luksusowych Hongqi zapieczętowała swoje wejście na polski rynek motoryzacyjny. Wszystko miało miejsce podczas targów Poznań MotorSshow.
Bentley Motors i pracownia Mulliner, specjalizująca się w luksusowej personalizacji samochodów, przedstawiają model Batur Convertible – następcę modeli Batur Coupe i Bacalar Barchetta. To kontynuacja długiej tradycji tworzenia wyjątkowo indywidualnych samochodów, dostosowanych do życzeń każdego z klientów.
W najnowszej edycji cenionego rankingu J.D. Power 2024 U.S. Vehicle Dependability Study Toyota awansowała na pozycję lidera wśród marek popularnych, a aż pięć jej modeli triumfowało pod względem niezawodności w swoich segmentach.
W minionym roku odnotowano wzrost zainteresowania personalizacją samochodów – w porównaniu do 2022 roku na takie działanie zdecydowało się 43% klientów więcej.
Jaguar Land Rover ogłosił plany przyspieszenia swojej transformacji, aby stać się wiodącym na świecie producentem nowoczesnych, luksusowych samochodów.
Lamborghini kontynuuje imponującą passę, osiągając kolejny rekord sprzedaży i odnotowując najlepsze wyniki w historii. Firma dostarczyła w 2022 roku ponad 9000 samochodów na całym świecie, co stanowi wzrost o 10% względem roku poprzedniego. Najlepiej sprzedającym się modelem włoskiej marki pozostaje luksusowy SUV Urus.
Kolekcjonerskie samochody Rolls-Royce’a (Rolls-Royce Collection Cars) są pokazem mistrzowskiego rzemiosła zespołu Bespoke Collective, produkowane zawsze w krótkich seriach. Do ich tworzenia wykorzystuje się najlepsze materiały i nowoczesne sposoby ich zastosowania. Samochody kolekcjonerskie Rolls-Royce’a są wykonane z kreatywną pasją i techniczną precyzją. Przyciągają uwagę klientów na całym świecie i zapisują się w kronikach motoryzacji jako najwspanialsze i legendarne Rolls-Royce’y, jakie kiedykolwiek zostały stworzone.
Mniej więcej co siódmy nowy samochód rejestrowany w Polsce w 2017 r. był modelem marki premium lub luksusowej – wynika z danych KPMG. Pod względem sprzedaży najdroższych pojazdów gonimy Europę. Za tym podąża też rozwój usług premium na rynku okołomotoryzacyjnym. Nowym trendem jest np. SPA dla samochodów.
To nie pierwsza współpraca tych dwóch marek – samochody rodziny Bentley Motors są fabrycznie zalewane olejami Mobil 1 już od ponad dekady.
Najnowsze Audi Q7 waży o ponad 300 kilogramów mniej od swojego poprzednika.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?