Lamborghini pobija kolejny rekord sprzedażowy
Lamborghini kontynuuje imponującą passę, osiągając kolejny rekord sprzedaży i odnotowując najlepsze wyniki w historii. Firma dostarczyła w 2022 roku ponad 9000 samochodów na całym świecie, co stanowi wzrost o 10% względem roku poprzedniego. Najlepiej sprzedającym się modelem włoskiej marki pozostaje luksusowy SUV Urus.
Mimo niesprzyjających okoliczności rynkowych, marka Lamborghini zakończyła rok 2022 imponującym wzrostem nie tylko pod względem sprzedaży, ale także dzięki otrzymanym nagrodom i certyfikatom. Firma w ubiegłym roku dostarczyła 9233 samochody, odnotowując tym samym kolejny rekord sprzedażowy.
– Nasza marka nadal rośnie, co udowadnia, że obrany przez nas kierunek jest słuszny, a wybory trafne. Dzięki ostrożnemu i skrupulatnemu zarządzaniu, realizujemy jasną strategię, której głównym celem jest utrzymanie kontrolowanego wzrostu i ekskluzywności. Rok 2023 będzie pełen wyzwań i zmian, na które jesteśmy przygotowani. Teraz koncentrujemy się na kolejnych celach i dzięki 18-miesięcznej liście oczekujących na nasze samochody klientów możemy z ufnością patrzeć w przyszłość – komentuje Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
W 2023 roku firma planuje rozpoczęcie produkcji pierwszych samochodów hybrydowych i tym samym wejście w drugi etap programu Direzione Cor Tauri, czyli strategicznego planu działania, obejmującego najwyższą inwestycję w historii firmy (1,8 mld euro w ciągu 5 lat), która umożliwi przejście na pojazdy hybrydowe, a następnie wprowadzenie do oferty samochodów w pełni elektrycznych.
Urus pozostaje najchętniej wybieranym modelem
Marka w 2022 roku pobiła wszelkie rekordy na wszystkich kluczowych rynkach. Na pierwszym miejscu pod tym względem pozostają Stany Zjednoczone, gdzie dostarczono do klientów 2721 samochodów (wzrost względem ubiegłego roku o 10%). Na kolejnych pozycjach uplasowały się Chiny kontynentalne, Honkong i Makau (1018 samochodów, o 9% więcej niż w ubiegłym roku), Niemcy (808 pojazdów, o 14% więcej niż w 2021 roku), Wielka Brytania (650 samochodów, o 15% więcej niż w roku poprzednim) i Japonia (546 samochodów, o 22% więcej niż w roku 2021).
We wszystkich makroregionach utrzymano spójną dystrybucję, z Azją odnotowującą +14%, następnie Ameryką +10% i wreszcie regionem EMEA z wynikiem lepszym o 7% w porównaniu z 2021 r. Marka obecna była w 53 krajach, a liczba dealerów wzrosła w 2022 roku ze 173 do 180.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Najlepiej sprzedającym się modelem pozostaje luksusowy SUV Urus. Samochód ten wybrało 5367 klientów na całym świecie, o 7 % więcej niż w 2021 roku. Najbardziej imponujący wzrost zanotował Huracán – w 2022 roku dostarczono do klientów 3113 egzemplarzy tego modelu – o 20% więcej w porównaniu do roku ubiegłego. Model Aventador, którego produkcja zakończyła się we wrześniu 2022 roku, sprzedano w liczbie 753 egzemplarzy.
Rok premier
Rok 2022 był dla włoskiego producenta czasem pełnym nowości. Marka zaprezentowała model Huracán Tecnica, nową odsłonę Huracána STO, a także kolejną interpretację modelu V10 – Huracána Sterrato, pierwszego supersportowego samochodu zaprojektowanego z myślą o oferowaniu wrażeń z jazdy poza konwencjonalnymi drogami na szutrowej nawierzchni. Pojawiły się także nowości w gamie luksusowych SUV-ów. W sierpniu w Kalifornii odbyła się premiera nowego Urusa Performante, a we wrześniu wprowadzono na rynek Urusa S.
Firma zyskała także wiele nagród branżowych, wśród których po raz drugi z rzędu znalazło się wyróżnienie „Green Star Award”. To wyraz uznania dla zaangażowania marki w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Źródło prasowe: Lamborghini