Inżynierowie z Toyota Chemical Engineering opracowali i testują nową technologię recyklingu baterii stosowanych w hybrydach, hybrydach plug-in i samochodach elektrycznych.
Konsorcjum banków udzieliło Grupie Elemental finansowanie o łącznej wartości 252 mln euro oraz linii gwarancyjnej do kwoty 27 mln dolarów.
Wraz z postępującym rozwojem elektromobilności coraz więcej uwagi poświęca się recyklingowi akumulatorów wysokonapięciowych.
Transformacja energetyczna w branży motoryzacyjnej i elektroenergetycznej wymaga stosowania akumulatorów do magazynowania energii.
Europa może ograniczyć zależność od importu surowców mineralnych dzięki recyklingowi akumulatorów.
Continental wprowadza do kolejnych zakładów innowacyjne technologie, które zwiększają udział materiałów z recyklingu w oponach.
Liderzy branży baterii do pojazdów elektrycznych (EV) oraz przedstawiciele władz lokalnych wraz z Elemental Strategic Metals i Ascend Elements świętowali w Zawierciu uroczyste otwarcie najnowszego zakładu recyklingu baterii EV w Europie.
Stellantis we współpracy z PETRONAS Lubricants International, wprowadzają najnowszą gamę środków smarnych – oleje silnikowe Selenia SUSTAINera.
Wieloletnie doświadczenie, konsekwentny rozwój procesów oraz międzynarodowy transfer wiedzy: BMW Group jako pionier gospodarki o obiegu zamkniętym w przemyśle motoryzacyjnym.
Ford jest jednym z najbardziej zaangażowanych w ochronę środowiska producentów samochodów na świecie. Marka podejmuje wiele inicjatyw, aby zmniejszyć swój wpływ na środowisko naturalne. Między innymi wykorzystuje w swoich fabrykach materiały odnawialne oraz pochodzące z recyklingu.
Wprowadzanie specjalnych cząstek magnetycznych do ogniw akumulatorów pozwala na wykorzystanie spektroskopii cząstek magnetycznych (MPS) do ich identyfikacji, a tym samym do śledzenia ich przez cały cykl życia.
Elemental Strategic Metals z siedzibą w Zawierciu w Polsce i Ascend Elements z Westborough w stanie Massachusetts w USA ogłosiły utworzenie AE Elemental, joint venture z siedzibą w Zawierciu na południu Polski.
Od lutego 2027 r. wszystkie nowe akumulatory trakcyjne, akumulatory do jednośladów oraz akumulatory przemysłowe o pojemności przekraczającej 2 kWh, wprowadzane do obrotu w UE, będą zobowiązane do uzyskania elektronicznego paszportu.
Ecopolplast ogłasza przełomowe rozwiązanie dla Europejskiego Zielonego Ładu, kompleksowego planu mającego na celu osiągnięcie przez Europę neutralności klimatycznej do 2050 roku.
Stellantis N.V i Orano ogłosiły podpisanie protokołu ustaleń dotyczącego utworzenia spółki joint venture, która będzie zajmować się recyklingiem zużytych akumulatorów pojazdów elektrycznych oraz materiałów odzyskanych w zakładach usytuowanych w Europie i Ameryce Północnej.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?