Listopad przyniósł wyraźne przejście w tryb końca roku: z jednej strony widać sezonowe korekty w liczbie ogłoszeń, z drugiej – rosnące zainteresowanie zakupem, napędzane wyprzedażami rocznika, niską inflacją i coraz śmielszym korzystaniem z finansowania.
Shell 18. rok z rzędu utrzymuje pozycję globalnego lidera rynku środków smarnych. Prestiżowe osiągnięcie koncernu potwierdza najnowszy raport uznanej firmy badawczej Kline & Company.
W trzecim kwartale 2025 r. pojazdy całkowicie elektryczne (BEV) odpowiadały za 0,53% wszystkich pożarów samochodów w Polsce – wynika z najnowszego Raportu Bezpieczeństwa Pożarowego EV.
Polska branża warsztatowa przeżywa jeden z trudniejszych okresów w swojej historii. Niedobór wykwalifikowanych mechaników osiągnął znaczny poziom, wpływając na funkcjonowanie wielu warsztatów w całym kraju. Problem ten nie dotyczy już tylko małych, lokalnych serwisów, ale również dużych sieci oraz autoryzowanych punktów obsługi.
Exide Technologies, wiodący dostawca innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań magazynowania energii do zastosowań motoryzacyjnych i przemysłowych, opublikował najnowszy raport ESG.
Rynek motoryzacji przechodzi od kilku lat intensywną transformację. Wraz z rewolucją na rynku, zachodzą wielkie zmiany w roli sprzedawców pojazdów, którzy stają przed nowymi wyzwaniami.
Sierpień przyniósł kolejne zmiany na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Stabilny popyt, poprawa nastrojów konsumenckich i spadająca inflacja sprzyjały sprzedaży, a w danych z OTOMOTO wyraźnie widać rosnące znaczenie hybryd i marek z Chin.
Z analiz prowadzonych przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) wynika, że europejski przemysł motoryzacyjny krwawi – i to dosłownie. Tysiące miejsc pracy znikają, fabryki upadają, a deficyt handlowy rośnie w zastraszającym tempie.
TMD Friction, światowy producent materiałów ciernych do układów hamulcowych, opublikował raport ESG podsumowujący postępy w zakresie ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego w 2024 r.
Dane z drugiego kwartału 2025 r. wskazują na stabilny wzrost rejestracji nowych samochodów – jednocześnie zauważalny jest wyraźny wzrost rejestracji samochodów elektrycznych (zarówno bateryjnych jak i hybryd plug-in).
Zwolnienia grupowe, bankructwa, ucieczka kapitału. Co dzieje się z przemysłem, który przez dekady był fundamentem gospodarki Europy?
W lipcu br. na rynku wtórnym sprzedano 259 234 samochody, co oznacza nieznaczny spadek w porównaniu do lipca w 2024 r., kiedy liczba transakcji wyniosła 262 725 sztuk. W ciągu roku spadła także średnia cena o niemal 4 000 zł.
Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego z początku 2025 r., udział samochodów elektrycznych w sprzedaży nowych aut osobowych w Europie jest najwyższy w Norwegii, gdzie sięga 95,8% oraz Danii z wynikiem 64,3%.
Współczesny warsztat samochodowy stoi przed największym wyzwaniem w swojej historii. Pojazdy, które kilka lat temu były stosunkowo prostymi konstrukcjami mechanicznymi, dziś przypominają mobilne centra danych z kołami.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?