Obserwacja potrzeb klientów wykazała, że często mają oni trudności ze skutecznym skompletowaniem odpowiednich części układu przeniesienia napędu.
Największy na świecie chiński rynek samochodowy dynamicznie rozwija się w kierunku elektryfikacji napędów pojazdów.
Dwumasowe koło zamachowe (DKZ), potocznie nazywane dwumasą, zaczęło zdobywać popularność w silnikach diesla już w latach 80. i od tamtego czasu stało się standardem w pojazdach z wyższymi momentami obrotowymi.
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd quattro.
Konstrukcję bezstopniowej automatycznej skrzyni biegów można przestawić na przykładzie skrzyni biegów typu Multitronic niemieckiego koncernu Audi. Występuje ona w wariantach zależnych od sposobu zabudowy silnika (poprzeczny/wzdłużny) oraz różnych wartości maksymalnego momentu obrotowego, który jest zdolna przenieść.
Sprzęgło to mechanizm stosowany w budowie maszyn do łączenia i rozłączania wałów w celu przekazywania momentu obrotowego.
Marka SACHS Performance to symbol wysokiej jakości produktów do tuningu dostarczanych przez firmę ZF, które dostępne są również na rynku części zamiennych w ramach oferty ZF Aftermarket. Są to m.in. elementy zawieszenia i układu przeniesienia napędu.
Kluczem do prawidłowej diagnozy wszelkich usterek jest poprawna identyfikacja podzespołu, który jest uszkodzony lub sprawia problemy.
Jak naprawić i wyregulować przekładnię główną?
Sprzęgło jest mechanizmem służącym do rozłączania oraz płynnego sprzęgania wału korbowego silnika z pozostałym elementami układu napędowego samochodu. Moment obrotowy jest przekazywany przez sprzęgło na wałek wejściowy skrzyni biegów, a dalej przez skrzynię biegów na koła pojazdu.
Sprzęgło oraz elementy współpracujące, takie jak dwumasowe koło zamachowe czy też mechanizm wyprzęgający, to jedne z najważniejszych podzespołów odpowiedzialnych za przeniesienie mocy i momentu obrotowego na koła.
Firma Hyundai Motor rozpoczęła prace nad rozwijaniem technologii ogniw paliwowych (FCEV) już ponad 20 lat temu - wraz z powstaniem specjalnie dedykowanego zespołu badawczego w 1998 roku.
Podczas zmiany biegów w samochodzie Mercedes-Benz Actros 1861 4×2 z silnikiem OM 542.xxx (15928cc 32V) występowało uciążliwe szarpanie. Diagnoza wskazała na problem ze sprzęgłem.
Stan skrzyni biegów ma ogromny wpływ na poprawne działanie sprzęgła i żywotność dwumasowego koła zamachowego. Diagnozę problemów ze sprzęgłem przedstawimy na przykładzie Škody Octavii I 1.9TDI 130 KM (ASZ) wyposażonej w 6-biegową przekładnię.
Obecnie pojazdy osobowe wyposaża się w coraz bardziej skomplikowane, zautomatyzowane skrzynie biegów. Ich wprowadzenie do układu przeniesienia napędu zmniejsza liczbę ingerencji kierowcy dotyczących podejmowania decyzji o wyborze odpowiedniego biegu i chwili jego zmiany w stosunku do panujących warunków drogowych.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?