Mercedes-Benz osiągnął znaczący kamień milowy w rozwoju elektromobilności, rozpoczynając testy drogowe prototypowych akumulatorów półprzewodnikowych.
Podłoża ceramiczne z azotku krzemu odgrywają kluczową rolę w procesach lutowania twardego aktywnych elementów półprzewodnikowych stosowanych w modułach mocy.
Stellantis i Factorial ogłosiły kolejny rozdział w swojej współpracy mającej na celu przyspieszenie rozwoju i wdrażania pojazdów elektrycznych nowej generacji (EV) zasilanych technologią akumulatorów półprzewodnikowych Factorial.
Toyota Motor Coropration (TMC) jest w gronie 12 japońskich firm-założycieli organizacji Advanced SoC Reasearch for Automotive (ASRA), która będzie prowadzić badania i rozwój wysokowydajnych półprzewodników do samochodów.
Grupa Volkswagen reorganizuje system zaopatrzenia w części elektroniczne i półprzewodniki, aby zabezpieczyć ich dostawy w perspektywie długoterminowej, a tym samym zapewnić sobie wiodącą pozycję pod względem technologii i konkurencyjności.
Globalny popyt na chipy wykorzystywane w branżach motoryzacyjnej i dóbr konsumpcyjnych utrzymuje się na wysokim poziomie. Aby odpowiedzieć na potrzeby rynku, Bosch kontynuuje rozwój swojej działalności w obszarze półprzewodników.
Stellantis i Hon Hai Technology Group ogłosiły utworzenie SiliconAuto – spółki.
BMW Group i Solid Power uzgodniły rozszerzenie wspólnych prac badawczo-rozwojowych. Licencja na badania i rozwój umożliwia BMW utworzenie w Centrum Kompetencyjnym Produkcji Ogniw (CMCC) w Parsdorfie koło Monachium prototypowej linii ogniw półprzewodnikowych w oparciu o doświadczenia zebrane przez Solid Power.
Koncern Bosch kontynuuje duże inwestycje w Niemczech i właśnie ogłosił plany otwarcia nowej fabryki układów scalonych w Dreźnie. W odpowiedzi na rosnący popyt w segmencie mobilności oraz Internetu rzeczy nowa fabryka ma produkować półprzewodniki w technologii 300 mm.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?