Branża blacharsko-lakiernicza stoi w obliczu nowych wyzwań. Poziom kosztów, z jakim obecnie zmagają się warsztaty, niejako wymusza na ich właścicielach, żeby uważnie przyjrzeli się poszczególnym elementom biznesu.
„Szybka naprawa, na kiepskich częściach, to słaba jakość usługi, popularyzowana przez towarzystwa ubezpieczeniowe.” – mówią osoby, które na codzień mają do czynienia z realizacją deklaracji złożonych w polisach ubezpieczeniowych.
Likwidacja szkody komunikacyjnej z polisy OC sprawcy to proces, który niewprawionemu w przepisach poszkodowanemu może przysporzyć pewne trudności. Eksperci Forda podpowiadają, jak w prostych krokach przejść przez procedury.
Od kilku lat europejska pogoda nie rozpieszcza turystów. Według danych z raportu WMO „State of the Climate in Europe 2022” poprzedni rok był czwartym z rzędu okresem suszy na Półwyspie Iberyjskim. Pożary, wzmagane silnym wiatrem, stwarzały zagrożenie dla mieszkańców i turystów. W tym roku z ogniem walczyły m.in. Grecja, Włochy i Chorwacja. Z kolei w Słowenii – popularnej wśród Polaków lokalizacji – wyjątkowo obfite ulewy doprowadziły do olbrzymiej powodzi.
W pierwszej połowie roku rynek motoryzacyjny zelektryzowała wiadomość o możliwym końcu napraw bezgotówkowych. Wszystko za sprawą senackiego projektu ustawy regulującej rynek kancelarii odszkodowawczych, w którym rykoszetem uderzono w warsztaty i pośrednio w kierowców. Wprowadzenie zakazu cesji wierzytelności w życie znacznie skomplikowałoby i tak trudny rynek likwidacji szkód komunikacyjnych. I choć temat ucichł, zagrożenie nie minęło, projekt nadal jest w Sejmie.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?