Odpowiednio dobrany skład płynu RAVENOL ETC Protect C12evo zapewnia wysoką kompatybilność z różnymi typami płynów chłodniczych, co pozwala na jego bezpieczne dolewki w przypadku, gdy zalane są płyny klasy G11, G12, G12+, G13.
UFI Filters, lider w dziedzinie technologii filtracji, zarządzania termicznego i filtracji wodoru, robi kolejny krok na obszarze elektrycznej mobilności, wprowadzając układ chłodzenia oleju przekładniowego do platformy PPE w Audi i Porsche.
Auta elektryczne szybko stają się codziennością w branży motoryzacyjnej. Nie wymagają oleju silnikowego, ale nadal potrzebują nowoczesnych smarów i płynów.
Sercem pojazdu elektrycznego jest akumulator wysokiego napięcia (high voltage – HV). Magazynuje on energię elektrochemiczną, która energią elektryczną zasila silnik.
Współpraca Castrol z instytutem RISE. Cel – operacowanie nowej generacji płynów chłodzących w technologii zanurzeniowej do centrów danych.
Silnik tłokowy pracuje dzięki spalaniu paliwa. W trakcie spalania energia chemiczna paliwa wykorzystywana jest do wymuszenia ruchu tłoków, a później – do obrócenia wałem korbowym. Niestety w tym procesie produkowana jest znaczna ilość energii cieplnej. Jest ona potrzebna, lecz jej nadmiar prowadzi do uszkodzenia silnika.
Samochód elektryczny mimo mniejszej liczby komponentów wciąż wymaga regularnej obsługi. Wynika to choćby z tego, że – jak w każdym innym samochodzie – znajdują się w nim płyny eksploatacyjne.
Pracujący silnik spalinowy wytwarza duże ilości energii, z której jedynie niewielka część – ok. 34% – zamieniana jest na energię poruszającą pojazd. Reszta to ciepło, które musi zostać umiejętnie rozproszone, by nie doszło do zatarcia silnika.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?