W Polsce na wtórnym rynku sprzedano w ciągu ostatnich dziesięciu miesięcy ponad 2 800 936 aut różnych marek i z różnymi silnikami. Większość z nich to auta z silnikami benzynowymi, które na rynku samochodów używanych zyskują coraz większą popularność, wyraźnie dystansując wersje z silnikami wysokoprężnymi.
Świadomość klientów na temat nowych chińskich marek samochodów stale rośnie, a ponad dwie trzecie kupujących jest otwartych na nowe modele. Dane pochodzące z przeprowadzonego ostatnio badania Consumer Insight Panel* w Wielkiej Brytanii wykazały, że aż 70% kupujących rozważyłoby zakup nowego lub używanego pojazdu od nowego producenta samochodów, głównie z Chin.
W październiku br. na polskim rynku wtórnym sprzedano 289 556 samochodów, czyli o 3 658 aut więcej niż we wrześniu br. Jednocześnie średnia cena sprzedanego pojazdu wzrosła o 713 zł i wyniosła 46 732 zł.
Polski rynek aut używanych jest całkowicie zdominowany przez pojazdy benzynowe (50%) i diesle (44%). Hybrydy i elektryki stanowią razem ok. 4%.
Kupujący samochody używane mają coraz większy wybór wśród aut młodych w wieku do trzech lat.
Kupujący używane samochody muszą liczyć się z kosztownymi naprawami, ponieważ dane pokazują, że wielu z nich nie przeprowadza kontroli przed podpisaniem umowy kupna pojazdu, mimo potencjalnych zagrożeń.
Wrzesień utrzymał mocny kurs polskiego rynku motoryzacyjnego. Choć w handlu detalicznym widoczne było spowolnienie, sektor automotive wyróżnił się solidnym wzrostem sprzedaży.
We wrześniu br. na polskim rynku wtórnym sprzedano 285 898 samochodów, czyli o 7 105 aut więcej niż w sierpniu br. Jednocześnie średnia cena sprzedanego pojazdu spadła o 677 zł i wyniosła 46 019 zł. Skrócił się także czas oczekiwania na kupca – z 42 dni w sierpniu do 40 dni we wrześniu.
Samochody benzynowe sprzed 1997 roku stanowią 3% używanych aut w Polsce, a diesle sprzed 2005 roku 14%, jak wynika z najnowszej analizy CARFAX. Już teraz te auta nie wjadą do strefy czystego transportu w Warszawie, a niedługo w kolejnych miastach.
Rynek wtórny samochodów w Polsce dojrzewa — pokazują to najnowsze dane Autoplac.pl. Sprzedawcy często oferują samochody kilkuletnie, z niewielkimi przebiegami, z popularnych segmentów nadwoziowych.
Wraz z dynamicznym wzrostem rejestracji samochodów chińskich marek w Polsce, coraz więcej kierowców zaczyna zadawać sobie pytanie: czy za kilka lat nie będzie problemu z częściami zamiennymi do tych aut, zwłaszcza elektrycznych?
Aż 63% aut, których historię Polacy sprawdzali w tym roku w bazie CARFAX, ma na swoim koncie kolizje, a 84% jest obciążone różnego rodzaju ryzykami, jak np. nietypowe wskazania licznika.
Prawie co 2. używany samochód z segmentu marek luksusowych w Polsce to Maserati, kolejne miejsca pod względem popularności zajmują Bentley, Ferrari, Lamborghini oraz Aston Martin, jak wynika z najnowszej analizy CARFAX.
O zaletach aut używanych nie trzeba dużo mówić – to przede wszystkim cena. Pojazdy wyjeżdżające z salonu tracą średnio od 10 do 30% ceny w ciągu pierwszego roku, a po trzech latach ich wartość może spaść nawet o 30-50%.
Nieprawidłowości we wskazaniach licznika kilometrów dotyczą głównie aut 15-letnich i starszych. Według analizy CARFAX średni wiek samochodu z cofniętym licznikiem to aż 20 lat.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?