ZF głównym dostawcą technologii dla Volta Trucks

ZF głównym dostawcą technologii dla Volta Trucks ZF

ZF Commercial Vehicle Solutions (CVS) i Volta Trucks ogłosiły zawarcie długoterminowej umowy na niektóre z podstawowych systemów i komponentów w elektrycznym pojeździe Volta Zero.

  • ZF wybrano jako głównego dostawcę kilku kluczowych systemów dla Volta Zero, w tym układów hamulcowych, zawieszenia i kierowniczych;
  • Volta Trucks i ZF wspólnie angażują się w ochronę klimatu i zrównoważony rozwój;
  • Współpraca ZF pomaga Volta Trucks w osiągnięciu przodującego w całej branży tempa wprowadzania produktów na rynek.

Młodzi, a więc szczególnie dynamiczni producenci samochodów ciężarowych, jak właśnie Volta Trucks, potrzebują silnych partnerów w swojej bazie dostawców, którzy pomogą im obniżyć koszty badań i rozwoju oraz skrócić czas wprowadzania produktów na rynek, oferując rozwiązania „pod klucz", a także powiązane wsparcie w zakresie inżynierii aplikacji i testowania. Dzięki najszerszemu portfolio produktów w branży pojazdów użytkowych ZF jest dobrze przygotowane do towarzyszenia producentom w ich drodze do coraz większego poziomu elektryfikacji, automatyzacji i cyfryzacji. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z tak innowacyjną marką, jak Volta Trucks, aby wspierać transformację branży w kierunku zerowej emisji i zerowej liczby wypadków – powiedział dr Peter Laier, członek zarządu odpowiedzialny za dział rozwiązań ZF dla pojazdów użytkowych.

Jako przełomowy producent pojazdów całkowicie elektrycznych, który wprowadza pojazd na rynek w zawrotnym tempie, współpraca z zaufanymi dostawcami motoryzacyjnymi, takimi jak ZF, będzie istotną częścią naszego sukcesu. Volta Trucks i ZF wspólnie angażują się w ochronę klimatu i zrównoważony rozwój oraz są liderami w dziedzinie mobilności nowej generacji, co sprawia, że ta relacja jest bardzo ważna dla Volta Trucks – powiedziała Ellie Pittson, dyrektor ds. zamówień w Volta Trucks.

Podwozie i technologie bezpieczeństwa w sercu Volty

Technologie ZF zastosowane w modelu Volta Zero zostały zaprojektowane i skonfigurowane specjalnie dla pojazdów użytkowych i stanowią część kluczowych systemów. Systemy te obejmują:

  • System hamowania awaryjnego OnGuardACTIVE (AEBS);
  • Elektroniczny układ hamulcowy (EBS), w tym także skrzynkę pedału hamulca; 
  • Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy ESCsmart (ESC);
  • Elektropneumatyczny hamulec ręczny OnHand (EPH).

System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu OnLaneALERT (LDWS), który zwiększa bezpieczeństwo i pomaga zapobiegać niezamierzonemu zjechaniu z pasa ruchu, również pochodzi od ZF, podobnie jak komponenty układu kierowniczego, w tym kolumna kierownicy i przekładnia kierownicza.

Ponadto system elektronicznie sterowanego zawieszenia pneumatycznego (ECAS) OptiRide firmy ZF zamontowany w Volta Zero wspomaga codzienne operacje pojazdu, w tym procedury dokowania i załadunku poprzez automatyczną i ręczną regulację wysokości podwozia w celu poprawy bezpieczeństwa, wydajności i komfortu kierowcy.

System osi przedniej z niezależnym zawieszeniem dla pojazdów ciężarowych

Ponadto Volta wyposaży swoje ciężarówki EV w system osi ZF z niezależnym zawieszeniem przednim (IFS). Po sprawdzeniu tej technologii w autobusach ZF udostępnia ją również w samochodach ciężarowych. System osi IFS firmy ZF to rozwiązanie pod klucz" dla nowych klientów z branży motoryzacyjnej, którzy outsource'ują produkcję osi do swoich pojazdów.

Wspierając strategię elektryfikacji producentów, IFS zwiększa przestrzeń dla komponentów elektrycznych i akumulatorów. Szeroka gama RL 82 ET IFS z różnymi wahaczami umożliwia obsługę pojazdów o szerokości od 2300 mm do 2600 mm i nacisku na oś do 8200 kg. ZF RL 80 ET IFS jest również dostępny, aby sprostać specyficznej szerokości pojazdu i rozmiarom kół na rynku Ameryki Północnej.

ZF_Volta_Trucks_Zero_system ZF

System osi IFS od ZF łączy optymalne zachowanie układu kierowniczego z zaawansowanym komfortem jazdy. Dzięki zoptymalizowanej masie nieresorowanej, zawieszeniu pneumatycznemu i technologii amortyzatorów ZF PCV, technologia osi IFS pomaga chronić akumulator i podzespoły elektryczne ciężarówki. Zapewnia również wysoki poziom zwrotności i, w zależności od zamontowanych opon, możliwy jest kąt skrętu do 56°, co znacznie redukuje promień skrętu ciężarówki.

System osi IFS zapewnia optymalne utrzymanie pasa ruchu i stabilność na zakrętach, eliminując niepożądane nierówności i wpływ hamowania. Oferuje także odpowiednią sztywność przechyłu, przez co stabilizatory poprzeczne nie są już potrzebne w większości zastosowań.

Źródło: ZF

Tagi artykułu

autoEXPERT 12 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę