ZF uruchamia platformę Employer Branding Metaverse

ZF uruchamia platformę Employer Branding Metaverse ZF

Firma ZF ogłosiła uruchomienie platformy Employer Branding Metaverse. To supernowoczesne wirtualne narzędzie pozwoli na nowo zdefiniować standardy pozyskiwania talentów i budowania marki pracodawcy, łącząc innowacyjną technologię z interaktywnym zaangażowaniem kandydatów. Poza czytaniem o ZF na stronie internetowej poświęconej karierze, kandydaci mogą teraz zanurzyć się w wirtualnym świecie stworzonym, aby zaprezentować specyfikę marki, kulturę korporacyjną oraz fascynujące możliwości, które na nich czekają.

  • Wirtualna przestrzeń oferuje kandydatom i pracownikom szeroki zakres informacji na temat ZF i możliwości rozwoju kariery
  • Platforma umożliwia wszechstronną interakcję i zaangażowanie użytkowników

ZF Employer Branding Metaverse oferuje kompleksowe i wciągające doświadczenie, umożliwiając potencjalnym kandydatom i obecnym pracownikom odkrywanie produktów i możliwości rozwoju kariery oraz angażowanie się w wydarzenia na żywo w interaktywnym, wirtualnym świecie –  mówi Martin Maas, Head of Employer Branding w ZF. – Inicjatywa ta podkreśla nasze zaangażowanie w innowacje, nie tylko w ramach naszych linii produktowych, które już korzystają z rozwiązań X-Reality, ale także w naszych strategiach rekrutacji i zaangażowania pracowników.

Centralnym elementem platformy Metaverse jest globalna przestrzeń, która zawiera różnorodne informacje na temat celów firmy i jej działalności na całym świecie. Uzupełnieniem jest pięć przestrzeni regionalnych, które prezentują konkretne kraje i regiony, w których działa ZF. Te dedykowane strefy koncentrują się na lokalnych możliwościach i rozwoju zawodowym, prezentując rozległy zasięg firmy i jej otwartą kulturę.

Platforma Metaverse jest wyposażona w kilka kluczowych funkcji zaprojektowanych w celu usprawnienia interakcji i zaangażowania użytkowników:

  • Narzędzia rekrutacji bezpośredniej: Potencjalni kandydaci mogą planować spotkania jeden na jeden z rekruterami za pośrednictwem zintegrowanego kalendarza online dostępnego w każdej przestrzeni regionalnej. Kandydat decyduje, czy spotkanie odbędzie się za pośrednictwem narzędzia do spotkań wideo, czy w pokoju rozmów Metaverse przy użyciu awatara.
  • Spotkania z pracownikami i wydarzenia na żywo: Platforma oferuje wgląd w życie pracowników - ambasadorów ZF i organizuje wydarzenia na żywo, aby ułatwić interakcję i zaangażowanie w czasie rzeczywistym.
  • Interaktywna gra w żetony: Użytkownicy zdobywają żetony, angażując się w różne treści, gamifikując doświadczenie uczenia się o przełomowych wydarzeniach i innowacjach firmy.

ZF Metaverse dla Europy Wschodniej

Jako jedna z pierwszych udostępnionych stref regionalnych, Europa Wschodnia umożliwia użytkownikom eksplorację i zanurzenie się w świecie ZF w regionie, który obejmuje Polskę, Czechy, Słowację, Rumunię, Węgry i Serbię. Przegląd działalności ZF we wszystkich tych krajach można znaleźć w Metaverse.

Ponadto, Metaverse tworzy kompleksową platformę, która umożliwia potencjalnym kandydatom interakcję z ZF poprzez wirtualne wydarzenia, kampanie w mediach społecznościowych itp. oraz odkrywanie możliwości zatrudnienia w regionie. 

Oprócz rekrutacji zewnętrznej, Metaverse może wspierać rekrutację wewnętrzną, oferując w pierwszym etapie wirtualne targi pracy. Targi te umożliwiają menedżerom ds. rekrutacji promowanie otwartych stanowisk i bezpośrednią interakcję z wewnętrznymi kandydatami w poufnych wirtualnych pokojach rozmów kwalifikacyjnych. Wspomaga to firmę w rozwijaniu wewnętrznej elastyczności i rozwoju zawodowego. Obecnie ZF pracuje nad dalszymi wewnętrznymi zastosowaniami tego narzędzia, które zostaną wdrożone na całym świecie.

– Dla ZF jako firmy w fazie transformacji ważne jest, aby oferować pracownikom nowe możliwości oraz przyciągać nowe talenty, które będą nas wspierać, zwłaszcza w przyszłościowych obszarach technologicznych – mówi Martin Maas. – Nowa platforma Metaverse, którą opracowaliśmy w dużej mierze przy użyciu zasobów wewnętrznych, wspiera nas w obu zadaniach.

Tagi artykułu

autoExpert 7–8 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę