ZF zmienia nazwę Dywizji pasywnych systemów bezpieczeństwa na ZF LIFETEC

Powstała nowa marka ZF LIFETEC ZF

Grupa ZF ogłosiła zmianę nazwy swojej Dywizji pasywnych systemów bezpieczeństwa (Passive Safety Systems) na „ZF LIFETEC”. Nowy branding jest elementem trwającego obecnie prawnego wydzielenia tej dywizji w ramach Grupy ZF. W 2023 r. Dywizja pasywnych systemów bezpieczeństwa osiągnęła sprzedaż na poziomie około 4,7 mld euro. Jako wiodący dostawca pasywnych systemów bezpieczeństwa, ZF LIFETEC realizuje jasno określoną strategię dalszego zwiększania sprzedaży i rentowności jako samodzielna firma napędzana megatrendami w branży motoryzacyjnej i coraz bardziej rygorystycznymi regulacjami z zakresu bezpieczeństwa.

  • Zmiana nazwy i rebranding jest ważnym etapem trwającego procesu wydzielenia
  • W 2023 r. sprzedaż dywizji wyniosła około 4,7 mld euro 
  • Biznes związany z pasywnymi systemami bezpieczeństwa jest wspierany przez trendy w branży motoryzacyjnej i zwiększanie wymogów dotyczących bezpieczeństwa
  • Grupa ZF analizuje dalsze warianty rozwoju ZF LIFETEC

Nasza Dywizja pasywnych systemów bezpieczeństwa rozwija się znakomicie. Jako samodzielna marka, ZF LIFETEC zyskuje strategiczne możliwości dalszego przyspieszenia wzrostu sprzedaży i rentowności. Wydzielenie dywizji przebiega dobrze i nadal analizujemy możliwości dalszego rozwoju ZF LIFETEC w przyszłości – powiedział dr Holger Klein, CEO Grupy ZF.

Dzisiejsze ogłoszenie nowej marki ZF LIFETEC jest widocznym sygnałem, zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym, niezależnego pozycjonowania i aspiracji Dywizji pasywnych systemów bezpieczeństwa – dodał dr Martin Fischer, członek zarządu Grupy ZF odpowiedzialny za dywizję pasywnych systemów bezpieczeństwa.

Rudolf Stark, szef Dywizji pasywnych systemów bezpieczeństwa, dodał: – Nasza nowa marka ZF LIFETEC łączy naszą misję ratowania życia z podejściem opartym na technologii. Dążymy do wzrostu, napędzanego przez megatrendy na rynku motoryzacyjnym i rosnące na całym świecie wymagania dotyczące bezpieczeństwa. Nasza nowa marka oznacza wyjątkowy poziom bezpieczeństwa dla pasażerów pojazdów.

W październiku 2022 r. Grupa ZF zainicjowała wydzielenie Dywizji pasywnych systemów bezpieczeństwa. Dzięki temu zyskała ona więcej strategicznych opcji przyszłego rozwoju, umożliwiających zwiększenie sprzedaży i rentowności. Dzięki nowej marce ZF LIFETEC rozpoczyna teraz proces przekształcania się w samodzielną jednostkę, wykorzystując silną pozycję na rozwijającym się rynku, mniej narażonym na zmiany w branży motoryzacyjnej.

ZF LIFETEC jest jednym z wiodących dostawców wyposażenia z zakresu pasywnego bezpieczeństwa. Dysponuje 46 lokalizacjami w 18 krajach i posiada ponad 20-procentowy udział w globalnej sprzedaży w swoich głównych kategoriach produktowych. Wszechstronne portfolio produktów obejmuje systemy poduszek powietrznych, układy kierownicze i systemy pasów bezpieczeństwa, od małych pojazdów w segmencie seryjnym po najbardziej wyrafinowane pojazdy luksusowe. ZF LIFETEC jest dobrze przygotowany na przyszłe możliwości rozwoju, dzięki silnym relacjom ze zróżnicowaną bazą klientów – globalnych producentów samochodów. Współpraca z nimi w zakresie jakości oraz badań i rozwoju, a także silna globalna platforma innowacyjna, stanowią siłę napędową ZF LIFETEC.

Źródło: ZF

autoExpert 7–8 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę