ZF rozwija inteligentne systemy zaawansowanego bezpieczeństwa, zautomatyzowanej jazdy i elektryfikacji dla szeroko pojętej mobilności

ZF
10.1.2022
Reklama
Reklama

Podczas targów Consumer Electronics Show (CES) Grupa ZF potwierdziła swoje postępy w realizacji strategii Next Generation Mobility. ZF uważa, że nie jest to już odległa wizja, ale namacalny cel, który jest możliwy do osiągnięcia już teraz.

 

  • ZF uruchamia pierwszy system L3 AD do samochodów osobowych we współpracy z firmą VinFast
  • Systemy autonomicznego transportu wahadłowego firmy ZF są już dostępne w Stanach Zjednoczonych dzięki współpracy z firmą Oceaneering
  • Postęp w dziedzinie e-napędów dla elektrycznych układów napędowych przyczynia się do poprawy warunków środowiskowych
Reklama

Firma ZF opracowała i zaprezentowała zaawansowane inteligentne technologie, które wprowadzają bezpieczeństwo, automatyzację i elektryfikację pojazdów na nowy poziom. Te osiągnięcia umożliwiają wprowadzenie kluczowych ulepszeń, które mają korzystny wpływ na globalne społeczności
i na środowisko.

– W ZF staramy się znaleźć równowagę pomiędzy opracowywaniem inteligentnych technologii, które pomogą nam stawić czoła głównym wyzwaniom związanym z mobilnością, a wprowadzaniem ich na rynek w odpowiednim czasie – powiedział Martin Fischer, członek zarządu ZF i dyrektor zarządzający regionem obu Ameryk.  – Dzięki temu konsumenci będą mogli już dziś czerpać korzyści związane z bezpieczeństwem i ochroną środowiska, a jednocześnie będą mogli przyzwyczaić się do nowych rozwiązań i funkcji systemów ADAS i AD, co pozwoli na modernizację niezbędnej infrastruktury np. w zakresie ładowania akumulatorów elektrycznych lub instalacji dedykowanych pasów ruchu dla zautomatyzowanych pojazdów wahadłowych.

Podnoszenie poziomu

Ostatnie sukcesy w zakresie kontraktów z klientami i rozwój potencjału firmy ZF potwierdzają słuszność tej strategii. Na przykład, wcześniej ogłoszony pakiet technologii zautomatyzowanej jazdy ZF, w tym coASSIST, został już wprowadzony na rynek przez firmę Dongfeng w Chinach; coDRIVE, gdzie obserwujemy duże zainteresowanie klientów kolejnym etapem rozwoju systemów L2+; oraz coPILOT, system skalowalny do poziomu 4, który zostanie wprowadzony we współpracy z szybko rozwijającym się wietnamskim producentem pojazdów elektrycznych VinFast.

– Nasi klienci, producenci pojazdów, poszukują zaawansowanych technologii, jak również inteligentnych rozwiązań i funkcji, które stanowią wartość dodaną dla konsumentów – podkreślił Fischer. – Odnieśliśmy sukces w stałym rozszerzaniu segmentu ADAS i AD dzięki kontraktom na czujniki i wysokowydajne komputery, które obejmują dostarczanie kombinacji tych technologii, i umożliwiają dostarczanie zaawansowanych funkcji oraz mocy obliczeniowej potrzebnej do pracy
z naszym superkomputerem ProAI.

Korzyści dla transportu wahadłowego, pojazdów użytkowych i przemysłu

Kolejnym ważnym obszarem jest transport jako usługa (Transportation as service), który będzie zyskiwał na znaczeniu wraz z ciągłym rozwojem mega metropolii. Zatory komunikacyjne i wykorzystanie przestrzeni będą napędzać potrzebę alternatywnych rodzajów mobilności, a zespół ds. zautomatyzowanych systemów transportowych ZF może obecnie dostarczyć gotowe rozwiązania w zakresie planowania, obsługi i wdrażania zautomatyzowanego systemu wahadłowego, który będzie zarówno wspomagał centra miast, jak i łączył je z odległymi obszarami wiejskimi. Firma ZF wprowadza te rozwiązania w Stanach Zjednoczonych.

Powiązane firmy

Reklama

Od początku roku 2022, nowa dywizja Commercial Vehicle Solutions umożliwi pełne wykorzystanie potencjału i kompetencji ZF oraz byłego WABCO. Dzięki temu powstanie globalny dostawca oferujący technologie niezbędne do zapewnienia zaawansowanego bezpieczeństwa i zautomatyzowanych funkcji jazdy, a także zaawansowanych układów napędowych na rynku, na którym istnieje silna potrzeba wykorzystania tych możliwości.

Firma ZF wykracza poza te bardziej tradycyjne modele mobilności, oferując zaawansowaną automatyzację dla sprzętu rolniczego, górniczego, sprzętu terenowego i zautomatyzowanych wózków widłowych, a także pomagając środowisku poprzez ultra-wydajne przekładnie do turbin wiatrowych.

Rozwiązania programistyczne napędzają działania związane z mobilnością i zrównoważonym rozwojem 

Firma ZF kontynuuje swoją transformację polegającą na przekształcaniu się w przedsiębiorstwo oparte na oprogramowaniu i digitalizacji we wszystkich swoich procesach biznesowych. Wykorzystując kompleksowy system chmury, sztucznej inteligencji, Internetu rzeczy i technologii danych firmy Microsoft, ZF staje się dostawcą usług z obszaru mobilności opartych na chmurze, dostarczając swoim klientom czyste, bezpieczne, wygodne i przystępne cenowo rozwiązania.

Jednym z przykładów jest większa skalowalność i modułowość, jakie firma ZF wnosi do technologii falowników do napędów elektrycznych dzięki wysoce inteligentnemu oprogramowaniu i specjalistycznej wiedzy z zakresu półprzewodników. Jest to istotny krok w kierunku zwiększenia wydajności, zasięgu i przystępności silników elektrycznych dla zelektryfikowanej przyszłości, a firma ZF wykorzystuje swoje znaczące doświadczenie, aby wprowadzić te postępy na rynek w krótszych cyklach rozwojowych.

– ZF ma wyjątkową okazję, aby kształtować mobilność następnej generacji i zrobić to już teraz – powiedział prezes ZF Wolf-Henning Scheider. – Nie możemy zwlekać z rozwiązywaniem najważniejszych problemów, przed którymi stoi nasz świat, ponieważ mają one decydujące znaczenie dla naszego przetrwania i jakości życia, na którą wszyscy zasługujemy. Aby poprawić jakość życia przyszłych pokoleń, musimy podjąć wspólne działania - od rządów, przez przemysł, po społeczeństwa – wszyscy skupieni na jednym celu, jakim jest spełnienie oczekiwań przyszłości.

Zdjęcie: ZF kształtuje mobilność nowej generacji poprzez inteligentne rozwiązania w zakresie zaawansowanego bezpieczeństwa, zautomatyzowanej jazdy i elektryfikacji w różnych segmentach rynku mobilności, w tym w samochodach osobowych i zautomatyzowanych pojazdach wahadłowych.

Źródło: ZF

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama