Zdaniem EXPERTa: Tomasz Palkowski, technical manager, BASF

Poznaj zdanie EXPERTa: Tomasz Palkowski, technical manager z firmy BASF, opowiada m.in. o tym, czym jest tzw. game changer na rynku blacharsko-lakierniczym. Przeczytaj opinię Specjalisty!
Obecna sytuacja branży
Tomasz Palkowski, technical manager w firmie BASF, zwraca uwagę na nowe technologie i produkty, które mają realny wpływ na sytuację firm z branży blacharsko- lakierniczej: – Dla naszych klientów kluczowe jest korzystanie z produktów, które są wysokiej jakości, a przy okazji dzięki nim właściciele serwisów mają realny wpływ na zmniejszenie kosztów prowadzenia biznesu. Na pewno stworzenie produktów szybkoschnących w niskich temperaturach to jest game changer w branży. Tak samo wprowadzenie technologii, która pozwala na szybką realizację procesów lakierniczych – wyszukiwanie kolorów w bazie, dopasowanie produktu do danej szkody, a nawet umożliwia dostęp do modułów szkoleniowych. Takie narzędzia pozwalają zoptymalizować pracę i zwiększyć liczbę naprawianych aut w krótkim czasie.
Luka pokoleniowa i braki kadrowe mogą być zagrożeniem dla przyszłego funkcjonowania wielu warsztatów
Coraz częściej informujemy o potrzebie promowania zawodu lakiernika. Nasza firma przez realizację działań edukacyjnych chce zmienić nastawienie młodych ludzi do tego zawodu i pokazać możliwości, jakie daje branża. Ważne jest to, by młodzież wiedziała, że rynek lakierniczy jest rozwojowy i w niedalekiej przyszłości będzie czekało na nich dużo dobrze płatnych miejsc pracy – mówi przedstawiciel firmy BASF.
Nowoczesne rozwiązania
Najbardziej innowacyjne, energooszczędne produkty mają wpływ na optymalizację kosztów serwisów
blacharsko-lakierniczych, a także na zwiększenie zysków. Dzięki zastosowaniu produktów, które skracają czas naprawy, serwis może zwiększyć liczbę napraw w danym dniu roboczym, co przekłada się na wynik finansowy.
– Nasi eksperci, którzy są odpowiedzialni za produkty izbierają informacje z rynku, wiedzą, że lakiernictwo jest energochłonne, wymaga wysokich temperatur przy procesie suszenia. Odpowiadając na potrzeby klientów – lakierników czy właścicieli serwisów blacharsko-lakierniczych, którzy chcą przyspieszyć proces schnięcia, stworzyliśmy gamę produktów, które znacznie skracają ten proces. W przypadku lakieru bezbarwnego Glasurit AraClass A-C-24 Eco Balance nie jest wymagana żadna zmiana w wyposażeniu lakierni – tłumaczy Tomasz Palkowski.
I wyjaśnia, że przy pracy z tym produktem kluczowe jest przestawienie kabiny na niższą temperaturę schnięcia z 60°C na 40°C oraz skrócenie czasu suszenia z 30 min na 20 min. Ważny jest też czas wdrożenia personelu. Tu także skracamy czas przeznaczony na szkolenia – wystarczy bowiem jedno spotkanie z technikiem BASF Coatings, by pokazać, jak w prosty sposób nakładać produkty.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Dodatkowo klienci mają dostęp do materiałów szkoleniowych, szczegółowych opisów produktów i zawsze mogą sięgnąć do tej treści, która jest dostępna online – chociażby w rozwiązaniu chmurowym, jakim jest Refinity. To multifunkcyjna platforma, która zawiera moduł szkoleniowy. Każdy, kto ma do niej dostęp, ma w zasięgu ręki materiały szkoleniowe, które może zakończyć, pozyskując certyfikat ukończenia kursu.