Zdaniem EXPERTa: Michał Głażewski – Dyrektor ds. zarządzania siecią warsztatową i zespołem technicznym w ZF Aftermarket

Zdaniem EXPERTa: Michał Głażewski – Dyrektor ds. zarządzania siecią warsztatową i zespołem technicznym w ZF Aftermarket – odpowiada na pytania redakcji.
Jak koncern ZF przygotowuje się do obsługi rynku części zamiennych do pojazdów elektrycznych i hybrydowych?
Koncern ZF przygotowuje się do obsługi rynku części zamiennych do pojazdów elektrycznych i hybrydowych poprzez stopniowe wprowadzanie komponentów stosowanych w pierwszym montażu na rynek aftermarketowy. Oferujemy części do naprawy elektrycznych osi napędowych oraz hybrydową skrzynię biegów ZF 8P, do której dedykowane są specjalistyczne oleje i filtry.
Ponadto stworzyliśmy klocki hamulcowe TRW Electric Blue, zoptymalizowane pod kątem pojazdów elektrycznych, a także zintegrowany system hamulcowy IBS, który wkrótce trafi na rynek aftermarketowy.

Jakie kluczowe komponenty z oferty ZF wymagają szczególnej uwagi warsztatów w kontekście elektryfikacji i jakie nowe kompetencje muszą nabyć mechanicy, aby profesjonalnie serwisować te systemy?
W kontekście elektryfikacji kluczowymi komponentami wymagającymi szczególnej uwagi warsztatów są elektryczne osie napędowe, hybrydowe skrzynie biegów oraz zaawansowane systemy hamulcowe. Mechanicy muszą zdobyć nowe kompetencje, takie jak obsługa układów wysokiego napięcia, diagnostyka i serwisowanie zaawansowanych systemów hamulcowych, a także znajomość specjalistycznych płynów eksploatacyjnych dedykowanych do hybryd i elektryków.