Zdaniem EXPERTa: Joanna Krężelok, dyrektor polskiego oddziału firmy TMD Friction Services, właściciela marki Textar
Raven MediaPoznaj zdanie EXPERTa: Joanna Krężelok, dyrektor polskiego oddziału firmy TMD Friction Services, właściciela marki Textar, pokazuje, że działanie na rzecz poprawy sytuacji na rynku pracy zaczyna się od pracy u podstaw, tj. od opracowania planu szkoleniowego dla młodszych pokoleń warsztatowców.
– W TMD Friction jesteśmy przekonani, że dobre warsztaty zaczynają się od dobrej edukacji, więc aktywnie wspieramy rozwój młodych mechaników. Trener techniczny marki Textar regularnie prowadzi zajęcia w szkołach branżowych w Polsce. Nasze szkolenia obejmują podstawowe zagadnienia dotyczące naprawy i serwisu nowoczesnych układów hamulcowych. Najczęściej są to tematy takie jak:
- kierunkowe klocki hamulcowe,
- bicie boczne tarczy hamulcowej
- czy zastosowanie chemii hamulcowej.
To wyzwania z którymi mierzą się również doświadczeni mechanicy już pracujący w warsztatach, więc kwestie te dla młodzieży są nie tylko ciekawe, ale i przydatne. Oprócz specjalistycznej wiedzy promujemy także profesjonalizm, wysokie standardy pracy oraz znaczenie markowych – pochodzących z legalnego źródła – części zamiennych.
– Eksperci Textar zaangażowali się w konkurs Wyścig Talentów – w tym roku wzięło w nim udział ponad 8 tysięcy uczestników ze szkół motoryzacyjnych. Opracowaliśmy pytania, wskazówki oraz webinar techniczny – wszystko związane z tematyką hamulców. Naszą kolejną inicjatywą jest Wirtualna Akademia Textar – nowa platforma szkoleniowa online, przygotowana z myślą o mechanikach, którzy chcą odświeżyć lub pogłębić wiedzę dotyczącą układu hamulcowego. To też interesujące narzędzie dla młodych osób z branży – może ono przyspieszyć proces wdrożenia, przygotować do wykonywania zawodu, jak również poszerzyć zakres umiejętności pracowników warsztatu.










