Volvo testuje wodorowe ciężarówki na drogach publicznych za kołem biegunowym

Volvo testuje wodorowe ciężarówki na drogach publicznych Volvo Trucks

Emitujące tylko parę wodną samochody ciężarowe napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi będą ważną częścią gamy produktów Volvo Trucks o zerowej emisji spalin. Teraz pojazdy przeszły niezwykle ważny etap – są testowane na drogach publicznych.

  • Zasilane wodorem ciężarówki Volvo na ogniwa paliwowe będą wykorzystywać dwa ogniwa o mocy 300 kW energii elektrycznej;
  • Zielony wodór jest niewyczerpanym zasobem, wytwarzanym przy użyciu odnawialnych źródeł energii, takich jak wiatr, woda i słońce.

W ubiegłym roku Volvo Trucks po raz pierwszy zaprezentowało swoje elektryczne pojazdy ciężarowe z ogniwami paliwowymi. Te bezemisyjne ciężarówki wykorzystują wodór do wytwarzania własnej energii elektrycznej na pokładzie, dzięki czemu nadają się do użytku na dłuższych dystansach.

Teraz samochody te po raz pierwszy zostały przetestowane na drogach publicznych – i to nie byle jakich. Aby było to jeszcze trudniejsze, próby przeprowadzono za kołem podbiegunowym w północnej Szwecji w ekstremalnie zimnym klimacie.

Ciężarówki jeżdżą siedem dni w tygodniu i w każdych warunkach pogodowych. Trudne warunki na drogach publicznych w północnej Szwecji, z lodem, wiatrem i dużą ilością śniegu, są idealnym środowiskiem testowym. Z przyjemnością mogę powiedzieć, że testy idą dobrze, a wyniki potwierdzają to, co wcześniej sprawdzaliśmy, zarówno cyfrowo, jak i na naszym torze testowym w pobliżu Göteborga – powiedziała Helena Alsiö, VP Powertrain Product Management w Volvo Trucks.

Elektryczne ciężarówki zasilane ogniwami paliwowymi (FCEV) będą szczególnie przydatne na dłuższych dystansach, gdzie korzystanie z wyłącznie z akumulatorów nie jest możliwe – na przykład na obszarach wiejskich bez infrastruktury do ładowania.

Komercyjnie dostępne w drugiej połowie tej dekady

Volvo oferuje obecnie najszerszą w branży gamę elektrycznych pojazdów ciężarowych z akumulatorwami obejmującą sześć modeli w produkcji seryjnej nadających się do najróżniejszych rodzajów transportu w obrębie miast i między nimi.

Elektryczne ciężarówki z ogniwami paliwowymi (FCEV) będą dostępne w drugiej połowie tej dekady. Testy z przewoźnikami rozpoczną się na kilka lat przed komercyjnym uruchomieniem.

Aby przyspieszyć rozwój, Volvo Group połączyło siły z Daimlerem w celu opracowania i wyprodukowania ogniw paliwowych dostosowanych do potrzeb dostosowanych do pojazdów o dużej ładowności.

Redukcja CO2 możliwa już dziś

Dla przewoźników, którzy już teraz chcą świadczyć usługi transportu bezemisyjnego, Volvo Trucks proponuje sześć różnych modeli z napędem akumulatorowym (BEV) i samochody ciężarowe zasilane paliwami odnawialnymi, takimi jak biogaz.

Musimy działać już teraz, aby zatrzymać globalne ocieplenie. Niezależnie od zleceń transportowych lub miejsca na świecie, w którym działają nasi klienci, czekanie nie wchodzi w grę. W ciągu kilku lat nasi klienci będą mogli całkowicie wyeliminować ze swoich samochodów ciężarowych emisję CO2 – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks

Źródło: Volvo Trucks

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę