Uszkodzone łożysko kolumny amortyzatora

Uszkodzone łożysko kolumny amortyzatora BILSTEIN

Są raczej niepozorne, choć mają ogromny wpływ na zachowanie samochodu podczas jazdy: łożyska kolumny McPhersona. W dużej mierze odpowiadają za to, czy samochód można nadal bezpiecznie prowadzić, a także mają decydujący wpływ na bezpieczne zachowanie pojazdu podczas kierowania. Akademia BILSTEIN zaleca zatem regularne oględziny tych elementów.

Decydująca jest kontrola wzrokowa, dlatego podczas oględzin (od góry przy otwartej masce) należy upewnić się, że łożyska kolumny zawieszenia i amortyzatory są w dobrym stanie. Ewentualna korozja, która zagraża tym elementom, może mieć potencjalnie poważne konsekwencje: jeśli łożysko amortyzatora zostanie uszkodzone przez korozję, w najgorszym przypadku może spowodować to nawet pęknięcie górnego mocowania amortyzatora.

W celu diagnostyki, należy zdjąć osłony z łożysk amortyzatora. Jeżeli widoczna jest korozja, łożyska amortyzatora należy jak najszybciej wymienić na nowe, np. na zestaw łożysk amortyzatora BILSTEIN B1. Zestaw akcesoriów składa się z rurki ochronnej, mocowania górnego i odbojnika.

Bilstein_rozwiazanie_na_przykladzie Źródło: Bilstein

Na zdjęciu: rozwiązanie spotykane w różnych modelach Opla np. Astra H i Zafira B.

Sprawdź także pozostałe elementy

Sprawdzając łożysko amortyzatora, należy zwrócić także uwagę na amortyzatory i kolumny zawieszenia. Jeśli amortyzator przecieka i traci olej, w końcu przestanie działać prawidłowo. Uszkodzony amortyzator dobija do odbojnika powodując jego przedwczesne zużycie. Im dłużej eksploatuje się samochód ze zużytymi amortyzatorami, tym większe ryzyko, że koszty napraw ​będą ostatecznie wyższe.

Zachowaj ostrożność przy intensywnym użytkowaniu

Nie należy bagatelizować stanu osłon amortyzatorów – chronią amortyzator przed zanieczyszczeniami. Szczególną ostrożność powinni zachować ci, którzy często poruszają się po drogach szutrowych. Na powierzchni tłoczyska łatwo powstają liczne drobne wgniecenia. W rezultacie amortyzator w końcu zaczyna tracić szczelność. Zestaw BILSTEIN B1 pomaga w rozwiązaniu tego problemu. Oferuje szeroką gamę akcesoriów idealnie dopasowanych do amortyzatorów BILSTEIN do praktycznie każdego typu pojazdu – oczywiście w typowej jakości OEM BILSTEIN.

Bilstein_zdjęcie_reklamowe Źródło: Bilstein

Co zrobić gdy amortyzator się zepsuje? 

Jeśli kontrola wzrokowa wykaże, że amortyzatory przedniej osi są uszkodzone, należy je wymienić. Ulepszone amortyzatory B6 OE firmy BILSTEIN są w tym wypadku idealnym rozwiązaniem. Ich wielką zaletą jest to, że posiadają certyfikat, więc są w pełni zgodne z homologacją i nie wymagają żadnych dodatkowych badań. Po montażu należy koniecznie zweryfikować i ewentualnie skorygować geometrię zawieszenia, a także przeprowadzić jazdę próbną.

Więcej cennych wskazówek?

Odpowiedzi na wszystkie ważne pytania dotyczące amortyzatorów i zawieszeń znajdziesz na stronie internetowej. Wszystkie produkty BILSTEIN są szczegółowo opisane i objaśnione, a także znajdują się tam odpowiedzi na najważniejsze i często zadawane pytania.

Każdy, kto zawodowo zajmuje się zawieszeniami, znajdzie tutaj odpowiednie szkolenia, dzięki którym pogłębi swoją wiedzę. Szkolenia oferowane są nie tylko w siedzibie firmy. BILSTEIN oferuje również wirtualne sesje szkoleniowe dotyczące wszystkich istotnych tematów związanych z zawieszeniem.

Źródło: Bilstein

Tagi artykułu

autoEXPERT 12 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę