Ulepszone opony Goodyear z innowacyjną mieszanką

Nowe zespoły i ulepszone opony Goodyear Clement Marin

Wyścig w Katarze na dystansie 1812 km, zaplanowany na najbliższy piątek, zainauguruje sezon serii LMGT3 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC). Dla Goodyeara będzie to drugi sezon w roli wyłącznego dostawcy opon dla tej kategorii. W tym roku, obok sprawdzonych specyfikacji, firma wprowadzi oponę z nową mieszanką typu slick – Eagle Hard. 

Do rywalizacji staną zespoły dziewięciu producentów: Aston Martin, BMW, Corvette, Ferrari, Ford, Lexus, McLaren, Porsche oraz debiutujący w stawce Mercedes-AMG. Każdy z nich wystawi po dwa samochody. Cykl wyścigów obejmie cztery kontynenty, a finał odbędzie się 8 listopada w Bahrajnie.  

Oficjalny start sezonu 2025 poprzedził prolog na torze Lusail International Circuit, rozegrany w ubiegły weekend. 

Po bardzo udanym debiucie w klasie LMGT3 w sezonie 2024, Goodyear ponownie dostarczy opony do wszystkich samochodów w tej kategorii, wzmacniając tym samym swoje zaangażowanie w najbardziej wymagające wyścigi wytrzymałościowe, w tym legendarny 24-godzinny wyścig Le Mans. W tym roku producent zmodyfikował swoją gamę opon wyścigowych. 

Opona Goodyera Eagle_1 Clement Marin

Nowością na sezon jest mieszanka typu slick – Eagle Hard, charakteryzująca się zwiększoną trwałością i wyróżniającymi się czerwonymi oznaczeniami na ścianie bocznej. Jej debiut zaplanowano na lipcowy wyścig na odnowionym torze São Paulo – jednym z trzech obiektów, obok Circuit of The Americas i Bahrajnu, znanych z wysokich temperatur lub ścieralnej nawierzchni. W pozostałych rundach zespoły będą korzystać ze sprawdzonej mieszanki Goodyear Eagle Medium, wprowadzonej w 2024 roku, oraz z opony Eagle na mokrą nawierzchnię, zaprojektowanej dla maksymalnych osiągów w każdych warunkach pogodowych. 

W wyścigach długodystansowych kluczowa jest równowaga i właśnie to zapewnia nasza gama opon na sezon 2025. W klasie LMGT3 rywalizują samochody z silnikami umieszczonymi z przodu, centralnie i z tyłu, dlatego naszym celem jest zapewnienie spójnej platformy, która zagwarantuje wszystkim producentom konkurencyjne osiągi – wyjaśnia Mike McGregor, szef działu sprzedaży w segmencie wyścigów długodystansowych w regionie EMEA. 

W ubiegłym sezonie nasza sprawdzona opona Eagle Medium sprostała wymaganiom czołowych kierowców, pozwalając na utrzymanie konkurencyjnego tempa podczas wielu przejazdów. W Le Mans niektórzy zawodnicy pokonali nawet po pięć przejazdów na jednym komplecie opon Goodyear. Nowa mieszanka Hard jeszcze bardziej poprawi te osiągi, ponieważ lepiej radzi sobie na szorstkich nawierzchniach i pozwala utrzymać jeszcze wyższe tempo podczas długich przejazdów – dodał McGregor. 

Nowe zespoły, te same emocjonujące wyścigi  

W tym sezonie w LMGT3 weźmie udział dziewięciu najbardziej rozpoznawalnych producentów w wyścigach GT, z których każdy będzie rywalizował dwoma samochodami. W Katarze zadebiutują dwaj utalentowani kierowcy: wschodząca brazylijska gwiazda Eduardo Barrichello, syn wielokrotnego zwycięzcy Grand Prix Rubensa Barrichello, oraz fabryczny kierowca Aston Martin Racing Valentin Hasse Clot. Obaj będą rywalizować w nowym zespole Racing Spirit of Léman za kierownicą Astona Martina Vantage AMR LMGT3. 

Wyścig Imola WEC 2024 Clement Luck

Goodyear przez cały sezon będzie wspierał dziewięciu potwierdzonych producentów LMGT3: Aston Martin, BMW, Corvette, Ferrari, Ford, Lexus, McLaren, Porsche oraz debiutującego w tej klasie Mercedes-AMG. Niemiecka marka nawiązała współpracę ze zwycięskim zespołem LMGT3 z 2024 roku – Iron Lynx, który wystawi dwa samochody w tej kategorii. 

Iron Dames ponownie staną na starcie, kontynuując swoją misję przełamywania barier i inspirowania kolejnych kobiet do udziału w sportach motorowych. W tym sezonie Célia Martin, Rahel Frey i Michelle Gatting wystartują w #85 Porsche 911 GT3 R LMGT3, po przejściu na maszyny Porsche z zespołem Manthey Racing. 

Zaangażowanie Goodyeara w wyścigi długodystansowe jest znacznie szersze i obejmuje również European Le Mans Series (ELMS), gdzie producent pozostaje wyłącznym dostawcą opon do dwóch z trzech kategorii. Oznacza to kolejny sześciorundowy sezon, który obejmuje m.in. powrót na legendarny tor Silverstone, co zapowiada jeszcze więcej emocjonujących i zaciętych wyścigów dla kibiców. 

Fani zdecydują o nagrodach Goodyear Wingfoot Award  

W tym sezonie nagroda Wingfoot Award od Goodyear zyska nowy wymiar – to właśnie fani będą mieli decydujący głos w wyborze zwycięzcy po każdym wyścigu. Głosowanie będzie otwarte zarówno dla widzów na torze, jak i tych śledzących rywalizację w domu, co pozwoli jeszcze bardziej zaangażować publiczność i docenić występy, które sprawiają, że wyścigi długodystansowe na najwyższym poziomie są tak ekscytujące. 

Od momentu wprowadzenia nagrody Wingfoot Award  w 2023 r  Goodyear zawsze wyróżniał najlepsze występy kierowców w wyścigach długodystansowych – dodaje McGregor. – Teraz dajemy fanom możliwość aktywnego udziału, umieszczając ich w samym sercu akcji. 

Źródło: Goodyear 

Tagi artykułu

Zobacz również

autoExpert 1–2 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę