Toyoty z globalnym dostępem do sieci telekomunikacyjnych

Toyota
3.6.2016
Reklama
Reklama

Toyota Motor Corporation (TMC) i KDDI Corporation (KDDI) podjęły współpracę, aby stworzyć globalną platformę komunikacyjną, która przyspieszy rozwój łączności między samochodami z wykorzystaniem sieci komórkowych, bez korzystania z roamingu.

Umożliwi to szeroko zakrojone korzystanie kierowcy z internetu i innych usług komunikacyjnych oraz komunikację samochodu z innymi pojazdami za pośrednictwem chmury, bez ponoszenia dodatkowych kosztów po przekroczeniu granicy.

Reklama

Toyota dąży do tego, aby samochody mogły na całym świecie korzystać z szerokich możliwości, jakie daje internet, sieci telekomunikacyjne oraz technologia chmury. Aby można było zrealizować tę wizję, potrzebna jest uniwersalna platforma telekomunikacyjna oraz komercjalizacja modułu DCM.

Moduł DCM (Data Communication Module) to urządzenie, które umożliwia łączenie się samochodów z sieciami telekomunikacyjnymi. Moduł zwiększa dostęp do internetu, aplikacji, produktów i usług oraz transmisji danych z pokładu samochodu. DCM współpracuje m.in. z nawigacją i systemem multimedialnym zainstalowanymi w samochodzie. Dodatkową jego funkcją dostępną w standardzie będzie system powiadamiania o nagłych zdarzeniach, który automatycznie wyśle do odpowiednich służb informację o próbie włamania, a także o wypadku w chwili uruchomienia się poduszki powietrznej.

Reklama

Toyota zamierza do 2019 roku opracować globalny standard DCM. W 2020 roku moduł ma stać się standardowym wyposażeniem samochodów Toyoty w Japonii i Stanach Zjednoczonych oraz stopniowo pojawiać się na kolejnych rynkach całego świata. Toyota dąży do przyspieszenia prac nad wypracowaniem standardów współpracy modułu DCM i technologii chmury – służy temu m.in. umowa z firmą KDDI.

Gdy platforma komunikacyjna zostanie uruchomiona, moduł DCM działający w jednym standardzie na całym świecie pozwoli automatycznie łączyć się z lokalnymi sieciami komórkowymi po przekroczeniu granicy. Pozwoli to uniknąć dodatkowych opłat za roaming i korzystać z najlepszych, najbardziej wydajnych sieci telekomunikacyjnych na danym terenie.

Źródło: Toyota, Mototarget.pl

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama