Toyota po raz 10. najcenniejszą marką motoryzacyjną w rankingu BrandZ

Toyota jest najcenniejszą marką motoryzacyjną według raportu BrandZ 100 Most Valuable Global Brands firmy badawczej Kantar Millward Brown. W 12. edycji tego badania japońska firma zajęła pierwsze miejsce w branży już po raz 10. Wartość marki Toyota została wyceniona na 28,66 miliardów dolarów.
Według wyliczeń Kantar Millward Brown wartość marki Toyota zmniejszyła się w ciągu roku o 2%, jednak jej przewaga nad drugą marką motoryzacyjną w rankingu wzrosła o 1,437 miliardów dolarów.
Najwyższą wartość marki Toyota w branży motoryzacyjnej potwierdzają wszystkie zestawienia wartości marek, takie jak „The World's Most Valuable Brands” magazynu Forbes czy „Global 500 – The Most Valuable Brands of 2017” firmy konsultingowej Brand Finance. Z badań tych wynika także, że Toyota należy do czołówki najbardziej wartościowych marek na świecie.
Tabela BrandZ 2017 (marki motoryzacyjne):
| Pozycja w Top 100 | Marka | Wartość w mld USD | |
| 1. | 30. | Toyota | 28,660 |
| 2. | 35. | BMW | 24,559 |
| 3. | 40. | Mercedes | 23,513 |
| 4. | 83. | Ford | 13,065 |
| 5. | 91. | Honda | 12,163 |
| 6. | 100. | Nissan | 11,341 |







