Toyota po raz 10. najcenniejszą marką motoryzacyjną w rankingu BrandZ

12.6.2017
Reklama
Reklama

Toyota jest najcenniejszą marką motoryzacyjną według raportu BrandZ 100 Most Valuable Global Brands firmy badawczej Kantar Millward Brown. W 12. edycji tego badania japońska firma zajęła pierwsze miejsce w branży już po raz 10. Wartość marki Toyota została wyceniona na 28,66 miliardów dolarów.

Według wyliczeń Kantar Millward Brown wartość marki Toyota zmniejszyła się w ciągu roku o 2%, jednak jej przewaga nad drugą marką motoryzacyjną w rankingu wzrosła o 1,437 miliardów dolarów.

Reklama

Najwyższą wartość marki Toyota w branży motoryzacyjnej potwierdzają wszystkie zestawienia wartości marek, takie jak „The World's Most Valuable Brands” magazynu Forbes czy „Global 500 – The Most Valuable Brands of 2017” firmy konsultingowej Brand Finance. Z badań tych wynika także, że Toyota należy do czołówki najbardziej wartościowych marek na świecie.

Tabela BrandZ 2017 (marki motoryzacyjne):

  Pozycja w Top 100 Marka Wartość w mld USD
1. 30. Toyota 28,660
2. 35. BMW 24,559
3. 40. Mercedes 23,513
4. 83. Ford 13,065
5. 91. Honda 12,163
6. 100. Nissan 11,341
Reklama

 

 

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama