Toyota najpopularniejszym producentem samochodów na świecie w 2022 roku

Toyota najpopularniejszym producentem na świecie w 2022 roku Toyota

W 2022 roku Toyota Motor Corporation już po raz trzeci z rzędu sprzedała najwięcej samochodów na świecie ze wszystkich producentów. W ciągu 12 miesięcy klienci kupili 10 483 024 pojazdy marek Toyota, Lexus, Daihatsu i Hino. Firma utrzymała sprzedaż na tym samym poziomie co w 2021 r. (-0,1%), sprawnie reagując na problemy i ograniczenia związane z pandemią COVID-19, niedoborami półprzewodników i zaburzonymi łańcuchami dostaw.
 

  • Toyota Motor Corporation sprzedała w 2022 roku najwięcej samochodów na świecie ze wszystkich producentów – po raz trzeci z rzędu 
  • Globalna sprzedaż utrzymana na poziomie prawie 10,5 miliona egzemplarzy 
  • Wzrost produkcji do 10,61 mln egzemplarzy (+5,3%) 
  • Toyota od 13 lat najpopularniejszą marką na świecie – ponad 9,56 miliona aut sprzedanych w 2022 roku 
  • Globalna sprzedaż ponad 2,7 mln zelektryfikowanych aut, w tym ponad 2,6 miliona hybryd 
  • Najwięcej zelektryfikowanych aut Toyota sprzedaje w Europie 

Globalna produkcja 10,6 milionów aut i rekordowa produkcja w Europie

Europejskie fabryki łącznie opuściło w ciągu roku 792 169 samochodów, o 8,3% więcej niż w 2021 roku. Jest to najlepszy wynik w dotychczasowej historii fabryk Toyota Motor Europe.

Toyota Motor Corporation osiągnęła wyjątkowo wysoki poziom światowej produkcji samochodów, porównywalny ze standem przed pandemią. W 2022 r. fabryki koncernu opuściły 10 610 604 samochody, o 5,3% więcej niż rok wcześniej. Jest to wynik lepszy niż w 2018 r. i niewiele niższy w porównaniu z rekordowym rokiem 2019.

W 2023 roku Toyota również planuje osiągnąć poziom co najmniej 10,6 mln samochodów. Firma bierze jednak pod uwagę, że czynniki które w ubiegłych latach powodowały zakłócenia w działaniu fabryk, mogą wystąpić także w nadchodzących miesiącach. Dlatego jej strategia zakłada pewną elastyczność w realizacji celów przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu atutów Systemu Produkcyjnego Toyoty i technologii TNGA.

Toyota najpopularniejszą marką na świecie

Toyota jest od 13 lat najpopularniejszą marką na świecie. W 2022 roku salony opuściło 9 566 961 samochodów Toyoty i Lexusa (-0,5%). Najwięcej z nich do klientów trafiło w krajach Azji (3 324 735 aut), w Ameryce Północnej (2 445 125 aut), w Japonii (1 289 132 auta) i w Europie (1 032 159 aut).

Nowy rekord 2,7 miliona zelektryfikowanych aut Toyoty

W 2022 roku sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Toyoty i Lexusa przekroczyła poziom 2,7 mln egzemplarzy, osiągając nowy rekord. Klienci obu marek kupili w ciągu 12 miesięcy 2 726 263 zelektryfikowane auta, o 4% więcej niż w ubiegłym, również rekordowym roku. Zdecydowana większość, czyli 2 603 007 aut to pełne hybrydy.

Sprzedaż hybryd plug-in wyniosła 90 346 samochodów, samochodów elektrycznych na baterie 24 466 aut, zaś elektrycznych pojazdów na wodór 3 924 auta. Pozostałe technologie odpowiadały za sprzedaż 4 520 zelektryfikowanych samochodów.

Europa stała się w ubiegłym roku dla Toyoty największym rynkiem zelektryfikowanych samochodów, które stanowiły ponad 65% całkowitej rocznej sprzedaży Toyota Motor Europe. Toyota i Lexus sprzedały w naszym regionie 688 185 zelektryfikowanych pojazdów. Niewiele mniej (663 504 auta) trafiło do klientów w regionie Azji, włączając Chiny. Klienci w Japonii kupili 580 364 zelektryfikowane Toyoty, a w Ameryce Północnej – 578 527 takich aut.

Źródło: Toyota

Tagi artykułu

autoExpert 05 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę