Technologia Shell PurePlus Innowacją 2014 roku

Shell
10.2.2015

Technologia Shell PurePlus otrzymała tytuł Innowacji Roku 2014 w konkursie organizowanym przez Forum Biznesu. Kapituła konkursu doceniła nowatorskie podejście Shell oraz użyteczność i szeroki wachlarz korzyści wynikających z zastosowania tej technologii w produkcji olejów silnikowych.

Celem konkursu Innowacja Roku 2014 jest promocja nowoczesnych i przełomowych rozwiązań, projektów oraz technologii, które rozwijają i doskonalą dany rynek. Projekt jest realizowany pod patronatem Wydziału Nauk Technicznych Polskiej Akademii Nauk oraz Fundacji Centrum Innowacji FIRE.

Powiązane firmy

Shell Polska Sp. z o.o.

- Wprowadzenie technologii Shell PurePlus na rynek to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży środków smarnych w minionym roku. Tytuł Innowacja 2014, to kolejne wyróżnienie, które potwierdza pozycję Shell jako lidera innowacji i dostawcy rozwiązań dla najbardziej wymagających klientów. Cieszymy się, że nasza praca została doceniona również przez świat biznesu i nauki – powiedział Łukasz Radzymiński, dyrektor sprzedaży Shell Polska Sp. z o.o.

Rewolucyjna technologia Shell PurePlus opiera się na procesie syntezy gazu ziemnego w ciecz (gas-to-liquid) i pozwala na otrzymanie krystalicznie czystej, syntetycznej bazy olejowej, która stanowi od 75 do 90% zawartości oleju silnikowego. Środki smarne Shell Helix oparte na olejach bazowych wytwarzanych w technologii Shell PurePlus są pozbawione praktycznie wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w ropie naftowej, co pozwala utrzymać najwyższe parametry eksploatacyjne silnika. Nowa technologia pozwoliła Shell na rozwój kolejnej generacji olejów silnikowych. Na jej podstawie została opracowana gama najnowocześniejszych na świecie, w pełni syntetycznych olejów Shell Helix Ultra, które gwarantują optymalną czystość silnika, gdyż żaden inny olej silnikowy nie zapewni czystości silnika w stopniu tak zbliżonym do fabrycznej.
Było to możliwe dzięki ogromnym nakładom pracy i środków ekspertów Shell na opracowanie tej technologii, która zmieniła podejście do środków smarnych. Shell posiada 75 lat doświadczenia w dziedzinie badań nad środkami smarnymi. 200 specjalistów skupionych w 6 laboratoriach Shell na świecie, stale pracuje nad opracowaniem nowych, innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie aktywnego oczyszczania i ochrony silników.

Warto zaznaczyć, że oleje silnikowe Shell Helix Ultra Professional, oparte na technologii Shell PurePlus, zostały także wyróżnione godłem „Laur Konsumenta” w kategorii „Odkrycie Roku 2014” w ogólnopolskim plebiscycie popularności produktów i usług.

www.shell.com, www.shell.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę