Technologia Brake-by-Wire od ZF. Inteligentne hamulce dla ciężkich maszyn budowlanych
ZF przedstawi swoje nowe rozwiązania w technologii Brake-by-Wire na targach CONEXPO/CONAGG 2023, które odbędą się 14-18 marca w Las Vegas. Jako światowy lider w dziedzinie hydraulicznych i elektrohydraulicznych systemów hamulcowych ZF wspiera klientów z sektora ciężkich pojazdów, budownictwa, górnictwa i rolnictwa.
- Technologia Brake by Wire (BBW) oznacza hamulce sterowane elektrycznie;
- Elektrohydrauliczne hamulce od ZF sprzyjają szybkiemu przejściu na pojazdy elektryczne i autonomiczne;
- Ta technologia jest skalowaln, przy czym zapewnia łatwą instalację i możliwość dostosowania ciśnienia hamowania.
Najnowsze rozwiązanie ZF, czyli Brake-by-Wire, jest ważnym krokiem naprzód – zapewnia bowiem producentom pojazdów możliwość sterowania hamowaniem za pomocą sygnału elektronicznego, który dostosowuje ciśnienie, eliminując konieczność stosowania przewodów hydraulicznych w kabinie i ewoluując w kierunku zdalnej oraz autonomicznej obsługi.
– Ponieważ rynek pojazdów terenowych wciąż postępuje z przejściem z mechanicznej na inteligentną technologię hamowania, nasz nowy system brake-by-wire oferuje skalowalne, uniwersalne rozwiązanie. Bezpieczeństwo i architektura pojazdu są dla naszych klientów kluczowymi czynnikami podczas projektowania układów hamulcowych, a ta nowa technologia może pomóc im w osiągnięciu tych celów – powiedział Tom Chambers, szef działu hamulców pojazdów terenowych w ZF.
System składa się z trzech elementów:
- Elektronicznego pedału;
- Elektrohydraulicznego zaworu hamulcowego;
- Uniwersalnego sterownika.
Całość oferuje producentom pojazdów łatwość instalacji, precyzyjne sterowanie hamulcami oraz adaptacyjną reakcję pedału hamowania, którą można swobodnie dopasować do pojazdu. Co więcej, operator maszyny także odczuje istotne korzyści – warto wspomnieć o zmniejszeniu hałasu w kabinie i „czuciu” pedału zbliżone do samochodu osobowego.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
– Doświadczenie firmy ZF w zakresie technologii sterowania ruchem dla samochodów osobowych i pojazdów użytkowych pozwala nam kształtować przyszłość elektryfikacji dla tych ważnych sektorów rynku off-highway. Nasza oferta inteligentnych układów hamulcowych nie tylko zapewnia klientom z tego sektora gotowe rozwiązania pod klucz, ale także wspiera ich przejście na napędy elektryczne i autonomiczne – powiedział Piergiorgio Di Francesco, szef oddziału Off-Highway firmy ZF na Amerykę Północną.
Źródło: ZF