SPEDCONT odebrała elektrycznego Renault Trucks T E-Tech 6x2

SPEDCONT z pierwszym elektrycznym Renault T E-Tech 6x2 Renault Trucks Polska

Pierwszy 3-osiowy elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech, wyposażony w najnowsze systemy bezpieczeństwa został dostarczony do firmy SPEDCONT Sp.z o.o. Dostarczony pojazd to jednocześnie pierwszy elektryczny ciągnik we flocie firmy SPEDCONT, pierwszy elektryczny ciągnik dostarczony przez Renault Trucks w Polsce i pierwszy elektryczny ciągnik z napędem 6x2 wydany w Polsce.

Firma Spedcont kładzie duży nacisk na nowoczesne technologie i niskoemisyjny transport, dążąc do minimalizowania wpływu transportu na środowisk i konsekwentnie realizuje swoją strategię dekarbonizacji, która obejmuje inwestycje w niskoemisyjny transport oraz modernizację floty. Zamówienie jednego z najbardziej zaawansowanych technologicznie pojazdów elektrycznych dostępnych na rynku elektrycznego ciągnika siodłowego Renault Trucks T E-Tech jest ważnym krokiem w kierunku osiągnięcia celu redukcji emisji CO2.

Pojazd Renault Trucks T E-Tec_1 Renault Trucks Polska

Elektryczny ciągnik Renault Trucks E-Tech 6x2, dzięki zerowej emisji spalin, pomoże firmie w realizacji celów związanych z ochroną środowiska, co jest szczególnie istotne w branży logistycznej i transportowej, gdzie redukcja śladu węglowego staje się coraz bardziej priorytetowa. 

Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z firmą SPEDCONT i wspierać w dążeniu do niskoemisyjnego transportu. Renault Trucks T E-Tech to nie tylko innowacyjny pojazd, ale również realne rozwiązanie w drodze do redukcji emisji CO2 –  powiedział Paweł Dziębor, Specjalista d.s. Sprzedaży w firmie POLSAD Jacek Korczak, reprezentującej markę Renault Trucks w województwie Łódzkim. 

Dostarczony do Spedycja Polska – SPEDCONT Sp. z o.o. ciągnik siodłowy to pierwszy ciągnik Renault Trucks zarejestrowany w Polsce a przy tym warto wspomnieć że to pojazd w konfiguracji 6x2. Nieco rzadsza, nawet w pojazdach ICE, konfiguracja będzie służyła do transportu kontenerów więc będą wożone ciężkie ładunki stąd wybór. Druga ciekawostka to zmniejszenie ilości pakietów baterii do 5, dzięki czemu oszczędzono wydatków na zakup, jak i podniesiono o około 500 kg ładowność zestawu. Dotychczasowe doświadczania Renault Trucks zebrane z prawie 3 tysiącach pojazdów BEV jeżdżących po drogach Europy, wskazują ze znaczna część pojazdów nie w pełni wykorzystuje maksymalną pojemność zainstalowanych baterii. Zasięg  oraz pojemność baterii to dwa podstawowe zagadnienia które należny opanować w drodze do polepszenia TCO pojazdów BEV – dodał Marcin Majak, Dyrektor Sprzedaży Renault Trucks w Polsce.  

Pojazd Renault Trucks T E-Tec_2 Renault Trucks Polska

O pojeździe  Renault Trucks T E-Tech 

Dostarczony pojazd to Renault Trucks T E-Tech to elektryczny ciągnik siodłowy wyposażony w trzy silniki synchroniczne na prąd przemienny o łącznej mocy 490 kW, zapewniające maksymalny moment obrotowy 2400 Nm. Pojazd posiada 5 pakietów akumulatorów litowo-jonowych o łącznej pojemności 450 kWh. W układzie przeniesienia napędu zastosowano skrzynię biegów Optidriver zoptymalizowaną pod kątem elektrycznych układów napędowych. Komfort prowadzenia elektrycznych pojazdów Renault Trucks jest wyjątkowy za sprawą zupełnie cichego układu napędowego. Wewnątrz kabiny kierowca znajdzie bardzo wygodną pozycję za kierownicą, dzięki naszej wyjątkowej, regulowanej kolumnie kierowniczej. W pełni pneumatyczne zawieszenie kabiny oraz pneumatyczne zawieszenie na wszystkich osiach sprawi, że jazda Renault Trucks T E-Tech to czysta przyjemność.

Pojazd wyposażony jest w systemy spełniające wytyczne GSR, które obejmują szereg funkcji zapewniających bezpieczeństwo kierowcy oraz innych użytkowników dróg. Jednym z nich jest system radarów i kamer monitorujących najbliższe otoczenie wokół pojazdu, ostrzegając kierowcę o obecności pieszych, rowerzystów i innych pojazdów.

Pojazd Renault Trucks T E-Tec_3 Renault Trucks Polska

Kolejną istotną funkcją systemu GSR jest system automatycznego hamowania awaryjnego (AEBS), który reaguje na zagrożenia zderzenia poprzez aktywowanie hamulców w celu uniknięcia kolizji lub zmniejszenia jej skutków. Tempomat adaptacyjny ACC utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu, automatycznie regulując prędkość pojazdu. System wspomagania ruszania pod górę przytrzymuje hamulec przez kilka sekund po zwolnieniu pedału hamulca, co ułatwia ruszanie pod górę. System (LDWS/DDAW) ostrzega o senności wyzwalając alarm dźwiękowy i wizualny na desce rozdzielczej, gdy ciężarówka zjeżdża z pasa ruchu. Natomiast system (ISA) rozpoznaje znaki drogowe i ostrzega w przypadku, gdy pojazd porusza się wyższą prędkością.

Pojazd objęty będzie również kontraktem telematycznym Optifleet oraz kontraktem serwisowym Excellence.

Źródło: Renault-trucks.pl

Tagi artykułu

autoEXPERT 12 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę