Sojusz Renault-Nissan i Microsoftu

28.9.2016
Reklama
Reklama

Firmy zawarły globalną wieloletnią umowę o współpracy w zakresie następnej generacji technologii samochodowych oraz wrażeń z jazdy opartych na łączności z Internetem.

Usługi te będą udostępniane w pojazdach na platformie Microsoft Azure, działającej jako inteligentna chmura obliczeniowa. Nowe usługi poprawią wrażenia związane z użytkowaniem samochodu, dzięki zaawansowanej nawigacji, przypomnieniom o konieczności wykonania przeglądu, zdalnemu monitorowaniu funkcji pojazdu, możliwościom korzystania z mobilnych połączeń z zewnętrznymi systemami oraz aktualizacjom przesyłanym drogą radiową.

Sojusz Renault-Nissan jest pionierem we wprowadzaniu funkcji autonomicznej jazdy i opcji łączności w popularnych, masowo produkowanych i przystępnych cenowo pojazdach. Sojusz planuje rozwijanie technologii i opcji łączności, które pozwolą na wprowadzenie na rynek kilkunastu modeli z technologią jazdy autonomicznej do 2020 roku, a także zaoferowanie usług pozwalających na maksymalizację efektywnego wykorzystania dodatkowego wolnego czasu spędzonego w samochodzie.

Renault i Nissan będą konsekwentnie rozwijać i wprowadzać nowe usługi i aplikacje oparte na połączeniu z Internetem, które zapewnią użytkownikom stały dostęp do pracy, rozrywki i sieci społecznościowych, a także usługi podtrzymujące i upraszczające więź kierowcy z pojazdem poprzez dostarczanie informacji dotyczących eksploatacji samochodu, zdalny dostęp, zdalną diagnostykę oraz powiadamianie o terminach przeglądów.

Microsoft Azure jest sprawdzoną i bezpieczną, opartą na chmurze obliczeniowej globalną platformą o nieograniczonej skali, która umożliwia firmom Renault i Nissan świadczenie usług rzeszy ich klientów na całym świecie.

Sojusz Renault-Nissan wybrał platformę Azure między innymi ze względu na oferowane zabezpieczenia klasy korporacyjnej oraz rygorystyczną dbałość Microsoft o zgodność z obowiązującymi przepisami. Ponadto Azure obsługuje wiele systemów operacyjnych, języków programowania i narzędzi, zapewniając Renault i Nissanowi elastyczność i możliwość budowy wspólnej platformy usług dla obydwu marek Sojuszu.

Reklama

Koncentracja na technologiach najnowszej generacji

Współpraca przyspieszy rozwój najlepszych w swojej klasie usług multimedialnych oraz opartych na lokalizacji, w następujących obszarach:

Reklama

Personalizacja i zabezpieczenie ustawień klientów: Użytkownicy pojazdów będą mogli dostosowywać ustawienia, wiedząc, że ich dane są bezpieczne, a także przesyłać ustawienia między różnymi pojazdami lub blokować je i uniemożliwiać taki transfer. Dzięki spersonalizowanym funkcjom jazda staje się bardziej osobistym doświadczeniem, gdyż zaawansowana nawigacja może na przykład proponować alternatywne trasy zgodne z preferencjami kierowcy.

Produktywność: Dzięki współpracy z firmą Microsoft Sojusz Renault-Nissan poszerza zakres pojęcia produktywności w samochodzie. Niektóre sprawy prywatne i służbowe kierowca będzie mógł załatwiać w trakcie dojazdów do pracy, w czym pomogą mu cyfrowe technologie.

Dostęp do aktualizacji drogą radiową: Klienci będą mogli pobierać aktualizacje aplikacji, w tym najnowsze wersje oprogramowania autonomicznej jazdy lub systemu unikania kolizji.

Pomoc w utrzymywaniu kontaktu: Klienci będą mogli łatwo informować o miejscu swojego pobytu oraz zawiadamiać o przewidywanym czasie przyjazdu lub zmianie planów. Odpowiednie systemy umożliwią także regulowanie płatności za przejazd autostradą lub parkowanie, tak aby kierowca nie musiał ruszać się w tym celu z fotela.

Zdalne monitorowanie samochodu: Właściciel będzie mógł monitorować samochód z każdego miejsca, za pośrednictwem telefonu komórkowego lub laptopa. Będzie mógł nawet udostępnić samochód znajomemu lub krewnemu bez konieczności fizycznego przekazania kluczyków. Mobilna aplikacja pomoże w odszukaniu samochodu na parkingu, pozwoli zdalnie uruchomić ładowanie i włączyć klimatyzację oraz odblokować lub zablokować pojazd.

Ochrona pojazdu: Oprogramowanie śledzące umożliwi zlokalizowanie skradzionego pojazdu oraz jego unieruchomienie przy najbliższej sposobności. Technologia „geofencing” pozwala na wytyczenie strefy, w której samochód może się poruszać. Właściciel pojazdu jest wówczas powiadamiany o każdym przekroczeniu takiej niewidzialnej granicy lub powrocie pojazdu na wyznaczoną trasę.

Poprawa wrażeń związanych z użytkowaniem pojazdu: Dzięki dodatkowym opcjom łączności klienci zyskają dostęp do zaawansowanych usług diagnostyki pojazdu, a producent będzie mógł zaoferować unikatowe funkcje. Zbieranie danych o rzeczywistym sposobie użytkowania pojazdu posłuży także inżynierom do doskonalenia jakości produkcji.

Źródło: Nissan

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama