Sieć szybkich stacji ładowania Grupy Volkswagen na świecie liczy już 15 000 punktów

Sieć szybkich stacji ładowania Grupy Volkswagen Volkswagen

Grupa Volkswagen podsumowała kolejny rok działalności swojej sieci stacji szybkiego ładowania samochodów elektrycznych: pod koniec 2022 roku uruchomiona była ponad jedna trzecia z 45 000 punktów ładowania o dużej mocy (do 350 kW), które firma planuje zainstalować.
 

  • W planach do końca 2023 roku jest zbudowanie wraz z partnerami do 25 000 punktów ładowania o dużej mocy na całym świecie 
  • Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen ds. technologii: – Jesteśmy jednym z pionierów elektromobilności, czego dowodem jest 15 000 punktów szybkiego ładowania w Ameryce Północnej, Chinach i Europie 
  •  Zgodnie ze strategią NEW AUTO Grupa Volkswagen wdraża pod przywództwem Olivera Blume 10-punktowy plan, w którym pośród kluczowych filarów są ładowanie i energia

Podczas Power Day 2021 Grupa Volkswagen ogłosiła swój plan, który przewiduje, że stanie się ona pierwszym międzynarodowym producentem samochodów, który w ramach sojuszu z partnerami stworzy globalną sieć punktów ładowania o dużej mocy, z której będą mogły korzystać wszystkie pojazdy elektryczne. W ramach tego planu do końca 2023 w Europie ma działać około 10 000 punktów szybkiego ładowania i do 25 000 na całym świecie.

Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen ds. technologii i prezes zarządu spółki Volkswagen Group Components, podkreśla: 

Volkswagen rozpoczął tworzenie globalnej sieci stacji szybkiego ładowania już wiele lat temu. Obecnie należymy do pionierów w dziedzinie elektromobilności, a dowodem na to jest 15 000 punktów szybkiego ładowania w Ameryce Północnej, Chinach i Europie. Jest to wspólne osiągnięcie z partnerami z branży i sektora energetycznego. Uważamy, że ładowanie jest nie tylko jednym z warunków rozwoju elektromobilności, lecz także strategicznym obszarem biznesowym o wysokim potencjale w przyszłości. Dlatego zamierzamy go jeszcze bardziej rozbudować.

Punkty szybkiego ładowania w Europie są instalowane częściowo z pomocą IONITY, spółki joint venture, w której uczestniczą marki Grupy – Audi i Volkswagen Samochody Osobowe, a także Porsche. W ubiegłym roku Grupa ogłosiła również stworzenie we Włoszech spółki Ewiva wraz z Enel X Way, podmiotem z Grupy Enel. Volkswagen instaluje również punkty szybkiego ładowania w ramach partnerstwa z BP i Iberdrolą. Współpracując z BP, Grupa planuje zainstalować około 8000 punktów szybkiego ładowania w całej Europie.

Sieć ta jest wyposażana m.in. w stacje szybkiego ładowania Flexpole produkowane przez Volkswagen Group Components. Grupa współpracuje z firmą Iberdrola w celu pokrycia głównych arterii komunikacyjnych w Hiszpanii. W Stanach Zjednoczonych nad rozbudową infrastruktury elektrycznej Grupy czuwa Electrify America, największa publiczna sieć szybkiego ładowania w Ameryce Północnej. W Chinach prace te wykonuje spółka joint venture CAMS. Jak zapowiedziano podczas Power Day, Volkswagen i jego partnerzy planują rozbudowę sieci do 45.000 punktów ładowania o dużej mocy do 2025 roku: 18 000 w Europie, 10 000 w Ameryce Północnej i 17 000 w Chinach.

Naszym celem jest sprawienie, by elektromobilność była dostępna dla każdego. Sukcesy, które osiągnęliśmy z naszymi partnerami niosą czytelny przekaz: Nasza strategia jest właściwa, razem możemy stworzyć zrównoważoną i dostępną mobilność przyszłości – powiedziała Elke Temme, wiceprezes odpowiedzialna za ładowanie i energię.

Grupa Volkswagen uczyniła z ładowania i energii element swojej podstawowej działalności

Strategia NEW AUTO, którą Grupa wdrożyła na początku 2021 roku, łączy wszystkie działania w obszarach ładowania i energii, które są nadzorowane bezpośrednio przez zarząd. Dział technologii Grupy Volkswagen odgrywa teraz kluczową rolę w strategii elektromobilności firmy. Grupa ma się stać wiodącym dostawcą inteligentnego ekosystemu ładowania i energii. Prezes Grupy Oliver Blume podkreślił to w swoim 10-punktowym planie, zgodnie z którym obszar ładowania i energii jest bardzo ważny dla przyszłości firmy.

Oprócz rozwoju globalnej sieci publicznych stacji szybkiego ładowania, firma stworzyła kompleksową ofertę produktową w zakresie ładowania dla klientów indywidualnych i firm – od własnego wallboxa Volkswagena po elastyczne stacje szybkiego ładowania, usługi ładowania oraz innowacyjne i inteligentne stawki za odnawialną energię. Volkswagen pracuje również nad rozwiązaniem pozwalającym wykorzystać samochód elektryczny jako mobilny powerbank np. do zasilania domu.

Źródło: Volkswagen

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę