Scania Super 11: Nowy silnik 11-litrowy zmniejsza zużycie paliwa o 7% i wagę o 85 kg

Dzięki kompaktowym wymiarom, oszczędności paliwa do 7% i charakterystycznej dla Scania inteligencji inżynierskiej, nowy silnik Super 11 rozszerza ofertę układów napędowych Super, aby sprostać potrzebom zastosowań wrażliwych na masę i energooszczędnych.
Najnowsza innowacja Scania – silnik Super 11 – wprowadza nowy poziom osiągów i elastyczności do segmentu silników 11-litrowych. Plasując się między uznanymi platformami silnikowymi o pojemności 9 i 13 litrów, Super 11 oferuje do 7% niższe zużycie paliwa w porównaniu z obecnym silnikiem 9-litrowym Scania i jest o 85 kg lżejszy niż silnik Super 13.
Nowe możliwości dla transportu
Dzięki temu operatorzy transportowi mogą zwiększyć swoją ładowność w operacjach o krytycznym znaczeniu bez uszczerbku dla mocy, oszczędności paliwa i niezawodności.
– Ten silnik otwiera nowe możliwości dla energooszczędnego i ekonomicznego transportu. Jest lżejszy, smuklejszy i bardziej elastyczny, a mimo to nadal zapewnia wytrzymałość i niezawodność, z których słynie Scania. To mądry wybór dla operatorów, którzy w swojej codziennej pracy muszą zznaleźć równowagę między wydajnością, ładownością i zrównoważonym rozwojem – mówi Ayyoob Zarmehri, menedżer produktu ds. sprzedaży i marketingu samochodów ciężarowych w Scania.

Oszczędność paliwa i trwałość
Silnik Super 11 dostępny jest w trzech stopniach mocy:
- 350 KM (1800 Nm)
- 390 KM (2000 Nm)
- 430 KM (2200 Nm)
Silnik spełnia normy emisji spalin Euro 4, 5 i 6, zapewniając wydajność w szerokim zakresie zastosowań transportowych – od logistyki miejskiej po transport regionalny.
Zaletą Super 11 jest współdzielenie 85% komponentów ze sprawdzonym silnikiem Super 13, zachowując inżynieryjne DNA Scania przy jednoczesnym dostosowaniu do innych wymagań eksploatacyjnych.
Okresy międzyobsługowe są nawet o 30% dłuższe niż w przypadku 9-litrowych silników Scania przy stosowaniu oleju silnikowego LDF-5, co pomaga operatorom wydłużyć czas pracy bez przestojów i obniżyć ogólne koszty serwisowania.
Technologia silnika Super 11
Super 11 zawiera kluczowe ulepszenia będące wynikiem wieloletnich testów technologicznych:
- Autorska technologia fazowania krzywkowego Scania do zmiennych faz rozrządu, umożliwiająca zarządzanie temperaturą silnika w czasie rzeczywistym
- Nowe oprogramowanie silnika i wałki wyrównoważające zmniejszające wibracje
- Wytrzymały hamulec silnikowy oferujący do 344 kW dzięki systemowi hamulców o zmiennym zaworze (VVB) Scania
- Opatentowany system dozowania turbo poprawiający zużycie AdBlue i zwiększający wydajność silnika
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Wszystkie te rozwiązania składają się na silnik zapewniający płynniejszą i bardziej komfortową jazdę.

Ekologiczne rozwiązanie
Imponujące oszczędności paliwa i mniejsza masa już teraz stanowią przekonujące argumenty za zrównoważonym rozwojem nowego silnika. Dodatkowo Super 11 jest kompatybilny zarówno z HVO, jak i FAME, dzięki czemu operatorzy mogą obniżyć swój ślad emisyjny bez inwestowania w nową infrastrukturę.
Zastosowania silnika Super 11
Kompaktowy, lekki i mocny Super 11 został zaprojektowany z myślą o szerokim zakresie operacji transportowych:
- Wywrotki i transport materiałów sypkich
- Przewóz paliw i materiałów objętościowych
- Wywóz śmieci i transport w kontrolowanej temperaturze
- Transport drobnicowy
- Pojazdy hakowe i platformy z dźwigiem
- Wozy ratownicze i strażackie
– Silnik Super 11 reprezentuje nową generację inteligentnego transportu. Łączy w sobie to, co najlepsze w inżynierii Scania, z wydajnością i zdolnościami adaptacyjnymi, których oczekują współcześni operatorzy. Oferuje doskonałe osiągi i wrażenia z jazdy dzięki wielu wprowadzonym innowacjom technicznym – dodaje Ayyoob Zarmehri.
Źródło: Scania