Rejestracje nowych samochodów w Polsce w lipcu 2024 roku
Zapraszamy do zapoznania się z raportem przygotowanym przez Związek Dealerów Samochodów w oparciu o dane dostarczone przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. Analizy przedstawione w raporcie pochodzą z opracowania danych CEP. W raporcie zostały przedstawione dane dotyczące rejestracji nowych pojazdów mechanicznych w lipcu 2024 roku. Przedstawione zostały m.in. dane dotyczące stosunku rejestracji samochodów prywatnych oraz tzw. firmowych, rejestracje samochodów ciężarowych oraz dostawczych, a także jednośladów. Swoje komentarze do obecnej sytuacji rynkowej zamieścili eksperci ZDS oraz PZPM.
Rejestracje samochodów osobowych – lipiec 2024 r.
W lipcu 2024 r. rynek rejestracji nowych samochodów osobowych wyniósł 43 142, co stanowi wzrost o 6754 sztuk (+18,6%) w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.
Rejestracje samochodów dostawczych o DMC<=3,5t – lipiec 2024 r.
W grupie samochodów dostawczych do 3,5-16t odnotowano w lipcu br. 4804 rejestracji, co stanowi spadek o 530 sztuk (-9,9%) w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.
Rejestracje wybranych rodzajów nowych pojazdów styczeń-lipiec 2024 r.
Rejestracje samochodów ciężarowych o DMC 3,5-16t – lipiec 2024 r.
W lipcu 2024 r. w grupie samochodów ciężarowych 3,5-16t odnotowano 253 rejestracji, co stanowi wzrost o 51 sztuk (+25,2%) w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, z kolei dla samochodów ciężarowych powyżej 16t odnotowano 1732 sztuk, co stanowi spadek o 1152 sztuk, (-39,9%) w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.
– Drugie półrocze otwieramy dobrymi wynikami pierwszych rejestracji samochodów osobowych. Obecny w lipcu wzrost dla osobówek na poziomie powyżej 18% potwierdza dotychczasowy trend, który średnio od stycznia do czerwca 2024 roku wyniósł ok 17%. Wszystko wskazuje na to, że taki poziom utrzyma się w najbliższym czasie - to powinno zagwarantować wynik końcoworoczny na poziomie niewidzianym od ponad 5 lat. Polacy nadal najchętniej w lipcu (tak jak w całym 2024 roku) wybierali tzw. miękkie hybrydy. Wskaźniki dla pojazdów o konwencjonalnych napędach nadal rosną, jednak można się spodziewać, że ich udział w przyszłości będzie malał. Zdecydowanie gorzej wyglądają statystyki dla pojazdów ciężarowych. Tutaj najpopularniejsze kategorie (do 3.5 tony oraz powyżej 16 ton) odnotowują spadki. Niestety taki stan rzeczy staje się w tym roku regułą – Paweł Tuzinek, Prezes Związku Dealerów Samochodów.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
– Z wielką radością pragnę po raz kolejny odnotować, że lipiec 2024 roku okazał się bardzo dobrym miesiącem, bo wzrost w stosunku do lipca zeszłego roku wyniósł prawie 20%. Jeśli ten trend się utrzyma, to można mieć nadzieję, że za kilka miesięcy przekroczymy ten poziom. Niestety, znacząco, bo prawie o 10% spadła liczba rejestracji samochodów dostawczych. Podobną sytuację mamy w segmencie samochodów ciężarowych. -Czy to już trend? Jeśli tak, to nie jest to dobry sygnał, jaki otrzymujemy od naszej gospodarki. Proporcja rejestracji dokonywanych przez firmy na REGON, a tymi dokonywanymi przez klientów indywidualnych jest zbliżona do poprzednich miesięcy: firmy kupiły i zarejestrowały blisko 70% samochodów. Rejestracje nowych samochodów bateryjnych i hybryd plug-in utrzymały się tak w lipcu b.r. jak i w pierwszych siedmiu miesiącach roku mniej więcej na poziomie roku ubiegłego – Jakub Faryś, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Źródło: Związek Dealerów Samochodów