Promocja na nowe modele urządzeń Masteralt

17.3.2015

Przystawka ma zastosowanie przy diagnostyce obwodów ładowania w autach, w których napięcie ładowania alternatora jest zadawane przez komputerową jednostkę sterującą (ECU).

W związku ze zmianami wizualnymi oraz technologicznymi i jednoczesnym obniżeniem sugerowanej ceny detalicznej firma Magneti Marelli ogłasza promocję na nowe modele urządzeń Masteralt.

Najważniejsze zmiany:
-nowa obudowa
-nowa walizka zabezpieczająca
-poprawiona instrukcja
-dodtakowa obsługa jednego z protokołów LIN

Cena dla warsztatu została obnizona do kwoty 2500 zł netto!

Przystawka generuje przebiegi odpowiadające rzeczywistym warunkom pracy regulatorów napięcia w pojeździe.
Przystawka służy do sprawdzania alternatorów zamontowanych w pojeździe lub na stole probierczym, a także samych
regulatorów – przy użyciu standardowego testera. Umożliwia też stwierdzenie, czy regulator napięcia jest w stanie poprawnie komunikować się z ECU w samochodzie i czy prawidłowo reaguje na zadane parametry.

Obsługiwane standardy sterowania:
COM – interfejsy LIN, BSS(BSD)
SIG – FORD
P-D – Mazda
L-RVC – GM
RLO – Toyota

Przystawka włącza się automatycznie po podłączeniu zasilania do zacisków B+ i B-. Pojawia się wtedy menu wyboru przedmiotu testowania. Żądany parametr wybiera się strzałkami góra,dół i zatwierdza przyciskiem OK, co powoduje przejście w tryb testu.

W tym momencie na wyświetlaczu pojawiają się następujące informacje:
• napięcie panujące w badanym obwodzie (duże cyfry)
• napięcie zadane (małe cyfry na górze wyświetlacza)
• stopień obciążenia alternatora DF/DFM [% ]
Przewody RC oraz M należy podłączyć do właściwych pinów w gnieździe regulatora napięcia. Należy mieć na uwadze, że niektóre regulatory do prawidłowego działania wymagają dodatkowo podłączenia innych sygnałów (najczęściej B+) osobnym przewodem.
Przewód M podczas pracy w trybie COM może pozostać niepodłączony.
W trybie testowania wybierając strzałkami góra dół zmienia się wartość zadanego napięcia. Podczas sprawdzania należy obserwować, czy zmiana wartości zadanego napięcia powoduje odpowiadającą zmianę napięcia na wyjściu alternatora/regulatora oraz czy odczyt DFM odpowiada stanowi faktycznemu.

www.magnetimarelli-checkstar.pl

 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę