Prawie 8-procentowy udział samochodów elektrycznych na polskim rynku
Pixabay – andreas160578Polska elektromobilność bije kolejne rekordy – w czerwcu 2025 roku samochody elektryczne osiągnęły historyczny 7,6% udział w sprzedaży nowych aut osobowych. Flota BEV przekroczyła już 98 tysięcy sztuk, a infrastruktura ładowania rozwija się dynamicznie.
- Na koniec czerwca 2025 r. łączna liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) wynosiła 98 583 szt.
- Liczba ogólnodostępnych punktów ładowania w ubiegłym miesiącu wzrosła do 10 255, z czego 3 396 stanowiły punkty DC
- W czerwcu 2025 r. udział ogłoszeń BEV w łącznej liczbie ofert pojazdów używanych na portalu OTOMOTO wyniósł 1,1%
- Polish EV Outlook Index (PEVO Index) to comiesięczne zestawienie kluczowych danych i statystyk sektora e-mobility w Polsce
Samochody elektryczne
Na koniec czerwca 2025 r. flota osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) w Polsce liczyła 98 583 szt. Park osobowych BEV składał się z 89 407 szt. (+45% r/r), a liczba rejestracji nowych pojazdów tego typu wyniosła 3 779 szt. (wzrosła o 79% rok do roku). Na koniec czerwca 2025 r. flota całkowicie elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych zwiększyła się do 9 176 szt. (+35% r/r). Park osobowych, wodorowych FCEV liczył 488 szt. (+112% r/r). Najpopularniejszymi, nowymi osobowymi modelami BEV w czerwcu 2025 r. były Tesla Model 3 (366 zarejestrowanych szt.), Tesla Model Y (333 szt.) oraz Ford Explorer (199 szt.). Na podium wśród marek znalazły się Tesla, BMW oraz Ford. Udział BEV na rynku nowych samochodów osobowych w czerwcu 2025 r. wyniósł 7,6%, co stanowi kolejny z rzędu rekord na polskim rynku elektromobilności.
Infrastruktura ładowania
W Polsce na koniec czerwca 2025 r. funkcjonowało 10 255 (+40% r/r) ogólnodostępnych punktów ładowania, w tym 6 860 AC (+28% r/r) oraz 3 396 DC (+61% r/r). Wzdłuż sieci TEN-T było dostępne 986 punktów ładowania, czyli o 29% więcej niż w czerwcu 2024 r. „PEVO Index” zawiera ponadto informacje na temat miast o najlepiej rozwiniętej infrastrukturze dla pojazdów zeroemisyjnych. Pierwsza jest Warszawa (795 punktów w czerwcu 2025 r.), a kolejne miejsca zajmują Gdańsk (348), Kraków (311) Poznań (294) oraz Szczecin (286).
Rynek zeroemisyjnych pojazdów używanych
„PEVO Index” obejmuje również dane na temat oferty na rynku wtórnym elektromobilności w Polsce. Pod koniec czerwca 2025 r. liczba ogłoszeń używanych BEV na portalu OTOMOTO wynosiła 4 343. To spadek o 4% r/r. Udział ogłoszeń samochodów całkowicie elektrycznych w łącznej liczbie ogłoszeń pojazdów używanych to 1,1%. Takie oferty odpowiadały za 1,1% wszystkich odsłon ogłoszeń na portalu OTOMOTO. Najpopularniejszymi pod względem podaży modelami BEV na wtórnym rynku e-mobility w Polsce były Nissan Leaf (262 ogłoszenia w czerwcu 2025 r. ze średnią ceną 56 367 PLN), Tesla Model 3 (250 ogłoszeń ze średnią ceną 113 760 PLN) oraz BMW i3 (185 ogłoszeń ze średnią ceną 69 042 PLN).
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
„Polish EV Outlook” to najważniejsza, najbardziej kompleksowa analiza rynku zeroemisyjnego transportu w Polsce. PSNM od 6 lat prezentuje w swoim raporcie przekrojowy obraz rynku osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów elektrycznych, infrastruktury ładowania, struktury nabywców EV, zmian legislacyjnych oraz wpływu e-mobility na sektor elektroenergetyczny. „PEVO Index” to cykliczna, udostępniana co miesiąc wersja „Polish EV Outlook” zawierająca aktualizowane na bieżąco, kluczowe dane zawarte w pełnej wersji raportu, prezentowane w przystępnej, infograficznej formie.
Dane do „PEVO Index” dostarczają: PSNM, IBRM Samar oraz OTOMOTO.
Źródło: PSNM








