Porsche planuje trzy rodzaje układu napędowego dla Cayenne

Trzy rodzaje układu napędowego dla Cayenne Porsche

Czwarta generacja Porsche Cayenne będzie w pełni elektryczna. Wymagający program testów pierwszych zakamuflowanych prototypów już trwa. Jednocześnie Porsche dalej rozwija warianty z mocarnymi napędami hybrydowymi i spalinowymi. Do 2030 roku i później ten ceniony SUV będzie na całym świecie oferowany z trzema rodzajami zespołu napędowego.

  • Rozpoczęły się testy modelu z napędem całkowicie elektrycznym
  • Planowany jest dalszy rozwój silników spalinowych i hybryd
  • Zróżnicowana gama produktów po 2030 roku

Od ponad 20 lat Cayenne charakteryzuje się unikalnym zestawem kompetencji, od charakterystycznych dla Porsche osiągów i właściwości jezdnych oraz wybornego komfortu na co dzień po doskonałe możliwości w terenie. Przyszłe odmiany będą harmonijnie kontynuować historię sukcesu poprzedników, zachowując wszystkie znane cechy tego SUV-a.

Cayenne od zawsze stanowiło definicję samochodu sportowego w swoim segmencie. W połowie dekady czwarta generacja wyznaczy klasowe standardy jako SUV z napędem elektrycznym – powiedział Oliver Blume, dyrektor generalny Porsche AG. – Jednocześnie w następnej dekadzie nasi klienci nadal będą mogli wybierać spośród szerokiej gamy mocnych i efektywnych wariantów spalinowych i hybrydowych.

Trzecia generacja Cayenne zostanie poddana kolejnym modernizacjom i będzie nadal oferowana równolegle do czwartej, w pełni elektrycznej odsłony modelu.

Obecna generacja Cayenne, która w ubiegłym roku została poddana jednemu z najbardziej kompleksowych udoskonaleń produktu w historii Porsche, w przyszłości będzie dalej rozwijana – a producent sportowych aut dokona w tym celu poważnych inwestycji technologicznych. Projektanci skupią się tu m.in. na układach napędowych, w szczególności na dodatkowej poprawie efektywności jednostki V8, opracowanej przez Porsche i produkowanej w fabryce silników w Stuttgarcie-Zuffenhausen. Szeroko zakrojone zabiegi techniczne sprawią, że podwójnie turbodoładowany motor będzie gotowy do spełnienia przyszłych wymogów prawnych.

Wyznaczanie nowych standardów w segmencie SUV-ów jako cel rozwojowy

Porsche jest mocno zaangażowane w elektromobilność.

W 2030 roku dzięki naszej strategii produktowej ponad 80% nowych aut będziemy mogli dostarczyć z napędem w pełni zelektryfikowanym – w zależności od zapotrzebowania naszych klientów i rozwoju elektromobilności w (różnych) regionach świata – dodaje Blume.

Czwarta generacja bestsellerowego Cayenne, jako całkowicie przekonstruowana i przeprojektowana linia modelowa, ma znacząco wesprzeć rozwój elektromobilności w Porsche.

W pełni elektryczny luksusowy SUV bazuje na kompleksowym dalszym rozwoju platformy Premium Electric Platform (PPE) z architekturą 800 V.

Elastyczność architektury PPE pozwala nam zintegrować najnowszą technologię w obszarach układów wysokiego napięcia, napędu i podwozia. Zamierzamy wykorzystać potencjał elektryfikacji, aby przenieść Cayenne na zupełnie nowy poziom pod wieloma względami – na przykład osiągów – mówi Michael Steiner, członek zarządu Porsche AG ds. badań i rozwoju.

Oprócz znanych właściwości jezdnych Porsche cele rozwojowe obejmują dużą przestronność, stabilne ładowanie, wysoką efektywność oraz imponujący poziom komfortu i użyteczności na co dzień.

Miliony kilometrów testowych do pokonania

Po rozbudowanej cyfrowej fazie rozwoju i testów oraz jazdach próbnych na terenie ośrodka rozwojowego w Weissach pierwsze zakamuflowane prototypy w pełni elektrycznego Cayenne opuściły fabrykę Porsche.

Testy w świecie rzeczywistym już się rozpoczęły. To jeden z najważniejszych kamieni milowych w procesie rozwoju – mówi Michael Schätzle, wiceprezes ds. linii produktów Cayenne.

Do chwili premiery prototypy pokonają kilka milionów kilometrów testowych na całym świecie, również w ekstremalnych warunkach klimatycznych i topograficznych.

W ten sposób zapewniamy trwałość i niezawodność sprzętu, oprogramowania i wszystkich funkcji samochodu, zgodnie z naszymi wysokimi standardami jakości – podsumowuje Schätzle.

Źródło: Porsche

Tagi artykułu

autoExpert 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę