Polestar i StoreDot demonstrują Extreme Fast Charge (XFC)

Polestar i StoreDot demonstrują Extreme Fast Charge (XFC) Polestar

Polestar i StoreDot po raz pierwszy z powodzeniem zademonstrowali wdrożenie technologii Extreme Fast Charge (XFC) firmy StoreDot, ładując prototyp Polestar 5 od 10–80% w zaledwie 10 minut. W pełni nadający się do jazdy prototyp weryfikacyjny charakteryzował się stałą szybkością ładowania, zaczynającą się od 310 kW i wzrastającą do wartości szczytowej przekraczającej 370 kW pod koniec ładowania. 

Ta pierwsza na świecie demonstracja ekstremalnie szybkiego ładowania w ciągu 10 minut w zakresie 10–80% przy użyciu ogniw z dominacją krzemu w pojeździe nadającym się do jazdy – a nie pojedynczych ogniw w środowisku laboratoryjnym – jest kontynuacją zaangażowania Polestar w opracowywanie najlepszych wrażeń z jazdy w przyszłości poprzez innowacyjne partnerstwa technologiczne. Specjalnie zamówiony akumulator o pojemności 77 kWh, który można zwiększyć do co najmniej 100 kWh, mógłby zwiększyć zasięg średniej wielkości samochodu elektrycznego o 200 mil (320 km) w 10 minut.  

Ten test XFC przeprowadzony przez inżynierów zajmujących się akumulatorami Polestar i StoreDot miał na celu zademonstrowanie koncepcji technologii akumulatorów XFC, którą można zastosować w przyszłych pojazdach Polestar.  

Czas to jeden z największych luksusów w życiu i jako producent luksusowych samochodów elektrycznych o wysokich osiągach musimy wykonać kolejny krok, aby wyeliminować jedną z największych barier w posiadaniu pojazdów elektrycznych – niepokój związany z ładowaniem. Dzięki tej nowej technologii podczas dłuższych podróży kierowcy będą mogli spędzić mniej czasu na ładowaniu i wrócić na drogę szybciej niż dotychczas. W rzeczywistości czas zatrzymania będzie bardziej zbliżony do tego, czego doświadczają dzisiaj w samochodzie benzynowym – powiedział Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestar.

Polestar

Rewolucyjna technologia XFC StoreDot wykorzystuje ogniwa z dominacją krzemu o gęstości energii porównywalnej z najnowocześniejszymi ogniwami NMC i nie wymaga specjalistycznych systemów chłodzenia w pojeździe. Moduły eksperymentalnego akumulatora XFC pełnią funkcję strukturalną, która poprawia właściwości mechaniczne i zdolność chłodzenia, przy jednoczesnym utrzymaniu lub zmniejszeniu poziomu masy, przy czym przy projektowaniu opakowania najważniejsze są wysoka zdolność do recyklingu i serwisowania. 

W dzisiejszych komercyjnych akumulatorach pojazdów elektrycznych szybkość szybkiego ładowania może się znacznie różnić w zależności od stanu naładowania akumulatora (SOC), a czasami znacznie spada wraz ze wzrostem SOC. Podczas tego testu Polestar zaobserwował wzrost prędkości ładowania z 310 kW przy 10% SOC do ponad 370 kW przy 80% SOC, co potwierdza stałą szybkość ładowania tej technologii bez znaczących zmian w prędkości lub wydajności ładowania, gdy kierowca zdecyduje się zatrzymać w tak szerokim stanie -zakres ładowania.  

Co ważne, test dowodzi, że technologia XFC współpracuje z dzisiejszą infrastrukturą ładowania prądem stałym, która w dalszym ciągu obejmuje więcej ładowarek prądu stałego o dużej mocy, o mocy 350 kW lub większej. 

Oznacza to, że kierowcy będą mogli spędzić mniej czasu na postoju w celu naładowania pojazdu, co w przypadku wielu nowoczesnych pojazdów elektrycznych naładowanych na poziomie 10–80% może nadal zająć około 30 minut. Dzięki skróceniu tego czasu do 10 minut, czas ładowania pojazdu z technologią XFC jest znacznie bliższy temu, jaki można uzyskać podczas tankowania samochodu benzyną. A dzięki stałej prędkości ładowania i odpowiedniej ładowarce konsumenci mogli zatrzymać się na pięć minut przy poziomie SOC wynoszącym 50% i kontynuować podróż przy SOC przekraczającym 80%.  

Polestar

– Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością podzielenia się dzisiaj tym imponującym osiągnięciem i dumni, że możemy odbywać tę podróż z Polestar. Zaangażowanie Polestar potwierdza, że ​​technologia ekstremalnie szybkiego ładowania jest niezbędna, aby powszechne przyjęcie samochodów elektrycznych stało się rzeczywistością. Ten przełom rewolucjonizuje własność, eliminując barierę zasięgu i raz na zawsze wywołując niepokój, ponieważ kierowcy będą mogli pokonywać duże odległości z taką samą swobodą i wygodą, jak tradycyjne pojazdy napędzane paliwami kopalnymi – komentuje Dr Doron Myersdorf, dyrektor generalny StoreDot.

Źródło: Polestar

Tagi artykułu

autoExpert 05 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę