Podwozie 6x2 DAF CF Electric już dostępne
Firma DAF Trucks wprowadza elektryczne podwozie 6x2 pod zabudowę serii CF Electric. Pierwszymi pojazdami, które jeszcze w tym roku przejdą testy terenowe będą pojazdy zabudowane śmieciarkami. Testy odbędą się w holenderskich przedsiębiorstwach komunalnych HVC i ROVA. Na początku 2020 r. w ich ślad pójdą miasto Rotterdam i firma Cure, które wprowadzą całkowicie elektryczne śmieciarki o napędzie 6x2 wyposażone w żuraw. Wszystkie te pojazdy mają układ napędowy VDL E-Power. Całkowicie elektryczny system zbiórki odpadów dostarcza VDL Translift.
Od końca 2018 r. pierwsze elektryczne pojazdy DAF CF Electric w układzie 4x2 pracują dla kilku holenderskich firm transportowych, m.in. Peter Appel, Simon Loos i Tinie Manders, a także dla sieci supermarketów Jumbo. Ciężarówki te przechodzą wyczerpujące testy terenowe, w ramach których transportują towary do i z miejsc przeznaczenia takich jak supermarkety i centra dystrybucji. Niemiecka firma logistyczna Rhenus używa obecnie dwóch pojazdów CF Electric do regionalnego transportu kontenerowego. Dzięki swojej ekonomice oraz wszechstronności zastosowań praktycznych DAF CF Electric otrzymał w tym roku w Niemczech prestiżową nagrodę „Zielonej Ciężarówki”.
Lepsza sterowność
Ze względu na zerową emisję substancji szkodliwych i niski poziom hałasu emitowany podczas pracy CF Electric jest idealny do miast, zarówno jako pojazd dystrybucyjny, jak i śmieciarka. Do takich zastosowań DAF zaprojektował 3-osiowe podwozie z osią skrętną zapewniającą lepsze właściwości manewrowe jednocześnie podnosząc ładowność pojazdów. Dopuszczalna Masa Całkowita CF Electric w wersji 6x2 wynosi 28 ton.
DAF Trucks wprowadza podwozie 6x2 serii CF Electric. Pierwsze pojazdy niedługo będą testowane w terenie.
Regularne trasy
Układ napędowy VDL E-power zapewnia 210 kW mocy i moment obrotowy 2 000 Nm – identycznie jak ciągnik CF Electric. Układ napędowy jest zasilany akumulatorami o mocy 170 kWh (brutto), wystarczającej na przejechanie typowej trasy odbioru odpadów. Śmieciarki zwykle wracają do bazy co kilka godzin na rozładunek, gdzie elektryczna ciężarówka może doładować akumulatory do 80% pojemności w zaledwie 30 minut.
Podnośniki do załadunku bocznego i żurawie
HVC działa w Holandii Północnej, w regionach Rijnmond i Flevoland, natomiast ROVA – w środkowych i wschodnich regionach Holandii. Obie firmy korzystają z pojazdów z załadunkiem bocznym. Miasto Rotterdam i firma Cure w Eindhoven będą używać ciężarówek DAF CF Electric wyposażonych w żuraw do odbioru odpadów ze zbiorników podziemnych.
Źródło: DAF