Pierwszy rajd Castrol Inter Cars RSMP coraz bliżej

inter cars
7.4.2016

Aż 60 załóg weźmie udział w Rajdzie Świdnickim – KRAUSE w ramach pierwszej rundy Castrol Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

44. Rajd Świdnicki – KRAUSE odbędzie się w dniach 15–17 kwietnia br. To od niego rozpocznie się tegoroczny cykl Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, których sponsorami są firmy: Castrol i Inter Cars. W środę, 6 kwietnia, w Świdnicy miała miejsce konferencja prasowa promująca to wydarzenie.

– Wyzwanie dla spółki promotorskiej o nazwie Rajdomania jest olbrzymie, ale z całym zespołem podejmujemy się go. Emocje są ogromne. Jesteśmy tuż po konferencji. Jestem pod wielkim wrażeniem integracji organizatora, władz lokalnych – zawsze Rajd Świdnicki miał fantastyczną atmosferę. Tak pozostało i oby tak też było w przyszłości. Po naszej stronie jest promowanie tego wspaniałego rajdu i na pewno postaramy się to zrobić jak najlepiej – podkreśla Stefan Karnabal, przedstawiciel spółki Rajdomania – promotora Castrol Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2016.

Jednym z najważniejszych pomysłów promotora jest aplikacja na telefony, dzięki której na swojej komórce każdy fan motorsportu będzie miał dostęp do map z punktami kibica, wyników, filmów z rajdów i wywiadów z zawodnikami.

– Nie chodzi tylko o promotora, ale o całe środowisko – żebyśmy sobie sprzyjali, żebyśmy współpracowali, żebyśmy podejmowali to wyzwanie, które dziś stoi przed nami – mówi Karnabal.

Załogi dopiszą

Przed kilkoma dniami organizator rajdu opublikował listę zgłoszeń. W rywalizacji weźmie udział łącznie 60 załóg. „Jedynka” to Łukasz Habaj i Jacek Spentany. Z dwójką pojadą Grzegorz Grzyb i Robert Hundla, a z trójką – Jakub Brzeziński i Bartłomiej Boba. Wszyscy wystartują w Fordach Fiestach R5.

– Będzie bardzo ciekawie. Jeśli ktoś się pyta o skład załóg, to jest to w zasadzie cała czołówka krajowa, która jest zainteresowana rajdowaniem w mistrzostwach Polski. Myślę, że trzeba być z tego zadowolonym – zauważa Roman Grygianiec, dyrektor 44. Rajdu Świdnickiego – KRAUSE.

W klasie Open N swoją obecność zapowiedziało 8 załóg, a ich listę otwierają Mariusz Stec i Bartłomiej Jakubowski (Ford Fiesta Proto). W HR2 zobaczymy Mitsubishi Lancera, w którym pojadą Hubert Maj i Szymon Jasiński. 8 aut wystartuje też w Open 2WD. Pojadą nimi m.in. Jan Chmielewski i Grzegorz Dachowski (BMW 320). 3 załogi zgłosiły się do udziału w klasie 3. Wśród nich są Grzegorz Musz i Krystian Zygmunt. Najwięcej uczestników, bo aż 12 załóg, wystartuje natomiast w klasie 4. Zobaczymy w niej choćby Dariusza Polońskiego i Grzegorza Dobosza (Peugeot 208 VTI). 9 zgłoszeń dotyczy 4F. W tej klasie nie zabraknie m.in. Marcina Górnego i Zbigniewa Cieślara. Lista uczestników w klasie HR3 liczy 4 pozycje, a 4N – 2. W HR4 weźmie udział 6 załóg, wśród których wymienić można np. Marcina Kurpa i Bożydara Grzywaczewskiego. Po jednym samochodzie będzie w HR5 i HR+30.

Malownicze i trudne odcinki

Pierwsza runda Castrol Inter Cars RSMP to 12 wymagających odcinków specjalnych, które podzielone będą na dwa etapy. Impreza potrwa 3 dni. W piątek na świdnickim Rynku odbędzie się uroczysty start (w tym samym miejscu zlokalizowana będzie też meta). Dzień później zaplanowano 6 odcinków, a w niedzielę kolejnych 5 prób. Jako ostatni odcinek etapu będzie rozgrywany dodatkowo punktowany, oes miejski – tzw. Power Stage.

– Wystarczy zobaczyć jak wygląda start i meta, kiedy Rynek jest do ostatniego miejsca pełen widzów. Jeden z najpiękniejszych podobno startów i jeden z najpiękniejszych momentów, kiedy wręczane są nagrody w ogóle w rajdach, które organizowane są w Polsce, właśnie ze względu na miejsce. Same trasy, same oesy też są bardzo ciekawe. Dolny Śląsk to ulubione miejsce kierowców właśnie, dlatego, że jest tu malowniczo, pięknie i niełatwo, bo cóż to byłby za sport, gdyby nie wyzwania, gdyby nie wysokie poprzeczki – mówi Beata Moskal-Słaniewska, prezydent Świdnicy.

Źródło: Informacja prasowa Inter Cars

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 1–2 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę