Oto grupa, która szczególnie upatrzyła sobie SUV-y

7.9.2015
Reklama
Reklama

Z ankiety przeprowadzonej na zlecenie firmy Ford Motor Company wynika, że samochody typu SUV są bardzo pożądane przez pokolenie Y, czyli osoby w wieku od 17 do 34 lat. Szacuje się, że wraz z wejściem przez te osoby w wiek, w  którym będą mogły kupić nowy samochód, popularność europejskich SUV-ów wzrośnie.

Jak podaje firma Benenson Strategy Group zajmująca się badaniami i doradztwem strategicznym, pokolenie Y uważa, że SUV-y dają poczucie siły podczas jazdy, są modne i bardziej sportowe niż samochody innych typów.

Reklama

Pokolenie Y w większym stopniu, niż reszta społeczeństwa twierdzi również, że samochód stanowi doskonałe uzupełnienie aktywnego stylu życia, a ponad połowa z nich widzi w tej roli SUV-a.

- Ankieta zwraca uwagę na dwa ważne zagadnienia - popularność SUV-ów w Europie nie jest efektem chwilowej fascynacji, a młodzi ludzie nie są tak obojętni wobec kwestii posiadania samochodu, jak się ogólnie przyjęło - szczególnie, jeśli chodzi o SUV-y - powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe.

Pokolenie Y stanowi 24 procent populacji dorosłych Europejczyków. Z badania wynika, że 25 procent osób, które w najbliższym roku zamierzają kupić samochód, rozważa zakup SUV-a.

Reklama

Z kolei analizy przeprowadzone przez instytut IHS dowodzą, że sprzedaż SUV-ów w Europie wzrośnie z 20 procent całkowitego rynku samochodów osobowych w roku 2014 do 27 procent w roku 2020.

Badanie przeprowadzone na grupie 5 000 dorosłych respondentów we Francji, w Niemczech, we Włoszech, w Hiszpanii oraz w Wielkiej Brytanii.

Źródło: Ford, Mototarget.pl

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama