Nowy układ kontroli trakcji w modelach BMW

BMW
15.1.2018

50-krotnie szybsza praca układu DTC zapewnia świetną trakcję i stabilność jazdy przy niekorzystnych warunkach na drodze, przy jednoczesnym odzysku energii hamowania.

Układ kontroli trakcji zaprezentowany po raz pierwszy w nowym BMW i3s zwiększa trakcję i stabilności jazdy w niekorzystnych warunkach atmosferycznych i na trudnej nawierzchni podczas ruszania z miejsca, w trybie odzysku energii hamowania i przy przyspieszaniu na wyjściu z ostrych zakrętów. Innowacja bazuje na 50‑krotnie szybszym systemie regulacji. Możliwe jest to, ponieważ w przeciwieństwie do konwencjonalnych układu kontroli stabilności obliczenia procesu regulacyjnego następuje bezpośrednio w układzie napędowym, a nie jak wcześniej w oddzielnym sterowniku przy długich ścieżkach sygnału.

Inżynierowie BMW stworzyli nowy system ukierunkowany na wymogi napędów elektrycznych. Pozytywny efekt skrócenia cykli regulacyjnych odczuwalny jest nie tylko w samochodach z napędem stricte elektrycznym. Innowacyjna regulacja poślizgu kół napędowych poprawia trakcję, stabilność i dynamikę jazdy również w samochodach z silnikiem spalinowym.

Dlatego także w przyszłych modelach BMW i MINI z napędem przednim, tylnym i na cztery koła będzie zapewniać odczuwalnie lepszą stabilność również w trudnych warunkach na drodze.

Źródło: BMW

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 04 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę