Nowa technologia w akumulatorach Galaxy EFB

AUTOPART
16.12.2016

Firma AUTOPART z Mielca,  wprowadziła na rynek nową linię akumulatorów Galaxy EFB. Produkty te są odpowiedzią nie tylko na nowe trendy rynkowe, ale przede wszystkim na rosnące wymagania pojazdów użytkowych o częstych cyklach rozładowywania i ładowania. Jest to kolejny przykład na to, że w 100% polska firma inwestuje skutecznie w swój rozwój i najnowocześniejsze technologie na światowym poziomie.

Akumulatory Galaxy EFB zaprojektowano więc w oparciu o najwyższe standardy a dedykowane są do samochodów z dużą ilością odbiorników prądu, jak i tych wymagających zwiększonej cykliczności rozruchów. Dotyczy to głównie pojazdów wyposażonych w system START-STOP oraz użytkowych, intensywnie eksploatujących akumulator  takich jak taxi, karetki pogotowia, radiowozy itp.

Co oznacza EFB

EFB to skrót  od „Enhanced Flooded Battery”, czyli akumulator kwasowo-ołowiowy o wydłużonej żywotności. Głównie przeznaczony jest do samochodów z  systemem START-STOP. Posiada trzykrotnie wyższą wytrzymałość  cykliczną w porównaniu do akumulatorów konwencjonalnych, zwiększoną odporność na częste rozładowywanie przy utrzymaniu wydłużonej żywotności i wysokich parametrów.

System START-STOP – przyjazny dla środowiska

Jego zadaniem jest monitorowanie pracy silnika i wyłączanie go, gdy pojazd się zatrzymuje, oraz automatyczne włączanie (poprzez naciśnięcie sprzęgła) gdy pojazd rusza. Pomaga to uniknąć niepotrzebnej straty energii powodowanej przez pracę silnika na biegu jałowym oraz zdecydowanie zmniejsza emisję spalin nawet o 10%. Jest to szczególnie ważne w aglomeracjach miejskich, gdzie zainstalowana jest sygnalizacja świetlna. Według wstępnych danych używanie systemu START-STOP powoduje zmniejszenie zużycia paliwa do 15%. Dlatego też system ten jest coraz powszechniej stosowany przez producentów i szacuje się, że od 2017 roku, 70% nowych pojazdów, będzie w niego wyposażone.

Zaawansowana technologia

Zastosowanie przez AUTOPART nowoczesnego dodatku węglowego Super Expanded 3XD-Graphite w elektrodach ujemnych oraz membrany semi syntetycznej w elektrodach dodatnich znacznie polepsza trwałość i wydajność akumulatorów ołowiowo-kwasowych w pojazdach mikro-hybrydowych. Jego użycie pozwala na redukcję zasiarczenia elektrody ujemnej, co  przedłuża trwałość akumulatora. Dodatkowo zapewnia wysoką zdolność przyjmowania ładunku oraz spełnia wymagania wielu cykli ładowania/wyładowania.  Akumulatory Galaxy EFB wyróżniają się także dużą trwałością cykliczną, nawet trzykrotnie dłuższą niż akumulatory standardowe.

Źródło: Informacja prasowa AUTOPART

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę