Nowa aplikacja MyT. Komunikacja z Toyotą na jeszcze wyższym poziomie
Aplikacja MyT umożliwia zdalne komunikowanie się z samochodem za pomocą telefonu. Służy do zarządzania usługami łączności w samochodach Toyoty – zarówno z dostępnym od kilku lat, oferowanym w standardzie zestawem usług łączności Toyota Connected Car, jak i usługami zdalnymi MyT, które zadebiutowały w 2021 roku.
Stałe połączenie z internetem samochodu
Usługi zdalne MyT są dostępne w samochodach Toyoty wyposażonych w moduł DCM (Data Communication Module) z kartą SIM. Moduł ten zapewnia autu niezależny dostęp do internetu bez żadnych dodatkowych kosztów za transmisję danych przez pierwsze cztery lata (po tym okresie będzie dostępna dobrowolna płatna subskrypcja). Na DCM opiera się działanie systemu multimedialnego nowej generacji Toyota Smart Connect oraz nawigacji Connected z mapami online, które od 2021 roku są wprowadzane do kolejnych modeli i dostępne w standardzie lub w wybranych konfiguracjach.
Usługi zdalne MyT
Dzięki stałemu połączeniu samochodu z internetem przez moduł DCM kierowca zyskuje usługi zdalne MyT, czyli możliwość sterowania na odległość wybranymi funkcjami samochodu przez aplikację MyT. Dostępność poszczególnych usług jest zależna od modelu i jego wersji wyposażenia.
Zdalne odblokowywanie i blokowanie zamka centralnego umożliwia otwarcie lub zamknięcie samochodu z dowolnego miejsca przez aplikację MyT w telefonie. Dzięki temu można na przykład poprosić kogoś, żeby przyniósł coś z samochodu oraz otworzyć auto, gdy nie mamy przy sobie kluczyków.
Funkcja Status samochodu wykrywa ewentualne nieprawidłowości w samochodzie i powiadamia o nich kierowcę. W ciągu około 8 minut od wyłączenia zapłonu system zwróci uwagę, jeśli kierowca zostawił samochód z otwartymi lub zablokowanymi drzwiami, otwartym oknem, szyberdachem lub pokrywą bagażnika, a także z włączonymi światłami czy inteligentnym kluczykiem we wnętrzu. Wówczas na ekranie telefonu pojawi się wizualizacja, która wskaże, na czym polega problem. Aplikacja wyświetli też ostrzeżenie, by nie zostawiać w samochodzie dzieci i zwierząt.
Zdalne uruchamianie świateł awaryjnych ułatwia odnalezienie samochodu na parkingu. Po włączeniu tej funkcji światła awaryjne samochodu działają przez 30 sekund.
Zdalne sterowanie klimatyzacją pozwala włączyć klimatyzację jeszcze przed wyjściem z domu – wówczas temperatura we wnętrzu auta zostanie dostosowana do wcześniejszych ustawień. Funkcję tę można włączyć za pomocą aplikacji MyT na określony czas. Trzeba jednak pamiętać, aby stosować się do informacji wyświetlonych w aplikacji, np. aby nie włączać klimatyzacji, jeśli samochód znajduje się w budynku bez wentylacji, ponieważ do jej zasilania może zostać uruchomiony silnik.
Nawigacja Connected z systemem MyT Multimedia
Nawigacja Connected jest oparta na danych dostępnych online i korzysta z dostępu do bezprzewodowego internetu poprzez moduł DCM. Nawigacja działa na podstawie map online i udostępnia kierowcy usługi MyT Multimedia. System ten poinformuje o aktualnej sytuacji na wybranej trasie za pośrednictwem funkcji Live Road Events. Nawigacja uwzględni napływające informacje o zdarzeniach i zaproponuje alternatywne trasy dopasowane do preferencji kierowcy. Udostępni także informacje o fotoradarach na trasie oraz różnego rodzaju obiektach (POI), w tym stacjach paliw i parkingach, dając możliwość wyszukiwania według ceny, marki oraz aktualnej lub planowanej lokalizacji samochodu.
MyT Multimedia obsługuje również funkcje Apple CarPlay® i Android Auto™, które umożliwiają integrację z odtwarzaczem muzycznym i innymi aplikacjami w smartfonie. Aktualizacje systemu dokonują się przez internet, bez konieczności wizyt w serwisie, dzięki czemu nie tylko obecne funkcje będą coraz nowocześniejsze, ale będą do nich dołączane kolejne.
Wygoda w standardzie – Toyota Connected Car
Toyota Connected Car to pakiet funkcji opartych na łączności internetowej, które ułatwiają korzystanie z auta i wspierają kierowcę w doskonaleniu techniki jazdy. Z narzędzia można korzystać zarówno przez aplikację MyT, jak i na ekranie dotykowym w samochodzie. Toyota Connected Car jest oferowany w standardzie w większości modeli Toyoty. Dostępność poszczególnych funkcji zależy od modelu i rocznika produkcji pojazdu.
Funkcja Śledzenie zamówienia pozwala sprawdzać, na jakim etapie znajduje się realizacja zamówienia nowego samochodu, aż do momentu, gdy dotrze do dealera i będzie gotowy do odbioru.
Przewodnik jazdy hybrydowej to unikalna propozycja na rynku, która wspiera kierowcę w monitorowaniu działania napędu hybrydowego oraz trenowaniu wydajnej jazdy hybrydą, by w pełni wykorzystać jej potencjał. Usługa ta oferuje:
- Instruktaż dotyczący korzystania z napędu hybrydowego (analizę i ocenę stylu hamowania oraz przyspieszania);
- Punktację za styl jazdy;
- Rejestrowanie czasu jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym oraz drogi przebytej w trybie EV;
- Rejestr tras;
- Informację o zużyciu paliwa;
- Wskazówki dotyczące wydajnej jazdy.
Przewodnik pokazuje rezultaty dla każdej przebytej trasy, a także średnie wyniki w ujęciu tygodniowym, miesięcznym i rocznym. Korzystanie z niego pomoże ograniczyć zużycie paliwa oraz wypracować techniki bezpieczniejszego prowadzenia.
Funkcja Mój styl jazdy oferowana dla samochodów z konwencjonalnym silnikiem pozwala zapisywać i przeglądać parametry dotyczące stylu jazdy, takie jak średnia i maksymalna prędkość, przyspieszenie czy pokonana odległość. Dotyczy to nie tylko ostatniego przejazdu, ale również całej historii.
Znajdź mój samochód wskazuje na mapie miejsce zaparkowania samochodu. Informację tę można także udostępnić innym.
Opcja Serwis i przeglądy pozwala właścicielowi auta przeglądać historię obsługi serwisowej oraz ułatwia rezerwację wizyty w serwisie. Funkcja ta analizuje również przebieg auta i na tej podstawie wysyła powiadomienia o zbliżającym się przeglądzie okresowym.
Aplikacja prezentuje na telefonie podstawowy zestaw lampek kontrolnych samochodu, razem z nazwą i opisem kontrolki. Podpowiada też, co zrobić w razie jej uaktywnienia.
Terminarz pozwala w jednym miejscu zaznaczyć wszystkie czynności związane z posiadaniem samochodu. Pomaga zaplanować kolejną usługę serwisową, zanotować termin odnowienia ubezpieczenia czy sezonowej zmiany opon. Przypomnienie o ważnych terminach można otrzymać SMS-em lub mailem.
Źródło: Toyota News PL, YouTube
Aplikacja MyT jest stale rozwijana i będzie rozbudowywana o kolejne funkcje, które umożliwią większą integrację i lepszą komunikację z samochodem za pomocą telefonu. Usługi łączności i cyfrowe funkcje mobilne to obecnie jeden z głównych kierunków rozwoju motoryzacji – obok elektryfikacji i systemów autonomicznej jazdy. W przyszłości staną się niezbędnym elementem wyposażenia każdego samochodu.
Aplikacja MyT jest dostępna dla większości modeli Toyoty w zależności od specyfikacji oraz daty produkcji – Aygo X, Yarisa, Yarisa Cross, GR Yarisa, Corolli, Corolli Cross, Toyoty C-HR, RAV4, RAV4 Plug-in Hybrid, Toyoty bZ4X, Camry, Mirai, Highlandera oraz Hiluxa.
MyT można pobrać bezpłatnie z Apple Store lub Google Play. Obecnie jest kompatybilna z systemami operacyjnymi Google Android w wersji 7 i nowszych oraz Apple iOS 13 i nowszych.
Źródło: Toyota News