AutoExpert
Reklama
Reklama

NGK wyłącznym dostawcą świec zapłonowych do BMW i8

Preview
NGK
12.1.2016
Reklama
Reklama

BMW i8 to auto, które wzbudza sporo emocji. Potrzebuje też specjalnych świec zapłonowych.

BMW i8 łączy w sobie elektryczny silnik o mocy 96 kW (131 KM) oraz pierwszy w historii BMW 3-cylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny wyprodukowany dla samochodów osobowych. Ten ostatni dostarcza moc 170 kW (231 KM) z pojemności zaledwie 1,5l. Oba silniki razem dają 266 kW (362 KM) i prędkość ograniczaną elektronicznie do 250 km/h. Osiągnięcie 100 km/h zajmuje im zaledwie 4,4 sekundy.

Reklama

3-cylindrowy TwinPower turbo pracuje ze zmienną fazą rozrządu, turbozasilaniem oraz wysokoprecyzyjnym bezpośrednim wtryskiem umieszczonym w pobliżu świecy zapłonowej. Z tego względu świeca musi sprostać wysokim wymaganiom: przede wszystkim musi gwarantować wysoką efektywność zapłonu mieszanki powietrzno-paliwowej, także przy dużych obciążeniach i bardzo szybkich ruchach mieszanki w cylindrze.

Do 1,5-litrowego silnika z bezpośrednim wtryskiem NGK przeznaczyła świecę SILZKGR8C8S, wykorzystującą w swojej konstrukcji dwa rodzaje metali szlachetnych: iryd na elektrodzie środkowej i platynę na elektrodzie masy. Metal szlachetny na elektrodach zapewnia odporność na erozję. Specjalny kształt elektrod umożliwia dobry dostęp iskry do mieszanki powietrzno-paliwowej, co w rezultacie zwiększa efektywność spalania. Z kolei zastosowany w tej świecy wydłużony izolator i końcówka z połączeniem „kubkowym” chronią przed przebiciami i wyładowaniami elektrycznymi na powierzchni izolatora nawet przy ekstremalnie wysokich wartościach napięcia zapłonowego.

Powiązane firmy

Reklama

Źródło: NGK

Reklama

O Autorze

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama